help de kachel doet het niet meer
wie weet hoe hij er uit moet ??
heb er al een andere schakelaar in gezet maar dat maakte niks uit
en de kachel heb ik ook al thuis
email = cvocht@hotmail.com
kachel ax
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Aansluiting van de motor al eens gecontroleerd om te kijken of die misschien niet helemaal fris meer is. Motor kan je vrij eenvoudig bij voor zover ik bij mijn type 2 kan zien, type 1 zal wel niet veel verschillen, bij mij zit ie rechts onder het dashboard, als dat opbergplankje dr uit is kan je dr zo bij volgens mij.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Joost wrote:waarschijnlijk de ventilator versleten (koolborstels)
met boutje 10 kan je hem los schroeven (hele huis)
let op als je hem los probeert hij draait echt HEEEL hard!
Nou heb ik een aansluitend vraagje;
Als blaast de motor van een type 2 harder als die van type 1, en zijn ze onderling uitwisselbaar?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Type 1 past ook in een type 2.
Het vreemde is dat een type 1 ventilator 2 kachelstanden heeft en een type 2 heeft er 3. Maar die type 1 ventilator had in de type 2 ook gewoon 3 standen
Volgens mij blaast hij idd iets minder hard dan de originele type 2 ventilator.
Het vreemde is dat een type 1 ventilator 2 kachelstanden heeft en een type 2 heeft er 3. Maar die type 1 ventilator had in de type 2 ook gewoon 3 standen

Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Aha dus toch. Ik zal eens een keer gaan proberen een type 2 motor in mijn type 1 te bouwen. Ben benieuwd oftie dan ook werkelijk harder blaast.
2 of 3 standen zit em trouwens niet in de motor, maar in de aansluiting;
Bij stand 1 zit er een weerstand tussen en bij stand 2 geen weerstand (=voluit).
Als je 3 standen hebt zit er dus nog een extra (iets lichtere) weerstand tussen voor stand 2 en is stand 3 voluit.
2 of 3 standen zit em trouwens niet in de motor, maar in de aansluiting;
Bij stand 1 zit er een weerstand tussen en bij stand 2 geen weerstand (=voluit).
Als je 3 standen hebt zit er dus nog een extra (iets lichtere) weerstand tussen voor stand 2 en is stand 3 voluit.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)