raamslingers achter

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

raamslingers achter

Post by Buks »

Ik heb laatst mn raamslingers achter vervangen door andere (2e hands) exemplaren aangezien ze muurvast zaten geroest, en heb de 2e handsjes een ontzettende anti-roest-wd40-vet en noem maar op behandeling gegeven, alleen ik ben een beetje doorgslagen want ze gaan nu TE SOEPEL. Heel irritant maar als je een flink stuk gereden hebt staan ze een kiertje open, en erger nog: je kunt de ruiten van buitenaf met je hand zo naar beneden drukken!! Nu zit ik zelf te denken om letterlijk wat zand in de molen te gooien, maar ik vroeg me af of er eerst nog betere suggesties zijn!

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Weer uit elkaar halen en overtollig vet eraf vegen lijkt me een wat handiger oplossing.
Dat zand gaat namelijk krassen op je ramen opleveren.

Ideetje voor 'botte bijl methode': ontvetter gebruiken.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

nee het zand gaat bij het tandwiel beneden je raam dan, dat komt niet in de buurt van de ruit, maar er is wel wat te zeggen voor een ontvetter..

cc-junk
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: ThuJul01, 2004 12:54:12 AM
Location: Uithoorn

Post by cc-junk »

dit klinkt mischien niet heel inteligent maar euh....

Bij mijn AX (5 deurs versie oude type) zitten de raamslingers achter zo vast dat ik eigenlijk heb aangenomen dat ze er voor de sier in zitten (en dat de achter raampjes dus niet open kunnen).

Kan iemand mij vertellen of die aanname juist is? :?

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

die aanname is dus duidelijk niet juist, maar het was bij mij dus ook zo dat ze extreem vast zaten. De originele mechanismen waren ook niet meer te redden, helemaal verroest, maar ze kunnen dus wel degelijk open!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Buks wrote:die aanname is dus duidelijk niet juist, maar het was bij mij dus ook zo dat ze extreem vast zaten. De originele mechanismen waren ook niet meer te redden, helemaal verroest, maar ze kunnen dus wel degelijk open!


vrees niet, ik heb een half jaar in mijn ax gereden terwijl ik dacht dat de voorste raampjes niet verder dan de helft open konden :P :oops:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply