kuipstoelen vs gewone GT stoelen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

kuipstoelen vs gewone GT stoelen

Post by Bixie »

Hallo, mijn zoon is 1.93 en heeft net zijn rijbewijs gehaald.
Nu kan hij ook in de auto van mijn vrouw rijden (AX GT 1992) maar hij zit met zijn knieen tegen het stuur en de stoel kan niet verder naar achteren.
Is in zijn situatie het handig om een rond te kijken naar kuipstoelen zodat hij wat lager zit en wellicht wat verder weg?
Wie heeft in het Noorden van het land kuipstoelen waar hij dat eens kan "passen"??
Tips zijn van harte welkom.
Alvast bedankt,
Greetz
Harry Prins
Emmen
Citrofilus Totallus

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Wellicht dat stoelen uit een 106 uitkomst bieden. Naar horen zeggen zitten die wat lager. Op het forum zijn er wel een aantal die hier ervaring mee hebben.
Image Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ik heb 106XSI stoelen in m'n Volcane gehad.
Zaten idd beduidend lager. Ik heb ze er echter weer uit gehaald en er GT ph1 stoelen voor in de plaats gezet, omdat mijn onderrug echt niet blij werd van die XSI stoelen. (Ben 1m86½ lang).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Kuipstoelen zitten over t algemeen juist hoger, of je moet zonder verstelbaar frame nemen.

Je kan ook een laag van de schuimkussens afhalen, Rio had dit volgens mij gedaan om lager te komen zitten. AXen zitten gewoon een beetje aan de hogekant
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Heb zelfs 106 sport stoelen uit het 2002 model. En die zitten een heel stuk lager. Ben zelf 1.89 en heb ruimte genoeg. Zelfs nog met een open dak waardoor het dak lager is dan een normale ax. Daarvoor AX GT en AX GTI interieur erin gehad. Allemaal bagger. 106 Sport of Saxo sport stoelen nemen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Mark wrote:...Allemaal bagger. 106 Sport of Saxo sport stoelen nemen.
Dat is voor iedereen anders, tijdje terug op een meeting bij iemand op 106 stoelen gezeten in een AX en ze zaten best lekker maar de zit was voor mij verkeerd.

Zo zit ik nog het liefst in standaard 14TRS stoelen als GT stoelen en kan ik het niet uithouden op stoelen uit een AX First, dit terwijl mijn moeder juist wel weer goed zit op die First stoelen doordat ze wat harder zijn en dus hoger achter het stuur zit en juist in GT of 14TRS stoelen verkeerd zit.

Stoelen zijn gewoon een kwestie van uitproberen en ervaren dit is echt voor iedereen anders, van een stoel is eigenlijk gewoonweg niet te zeggen dat het slecht of goed zit...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

idd de hoek en alles maakt een stoel tot lekker of niet en aangezien iedereen andere verhoudingen heeft en anders zit zit iedereen ook lekker op bepaalde stoelen... gewoon proberen :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply