Stoelen verder naar achter ?

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

Stoelen verder naar achter ?

Post by jAXsan »

Hallo allemaal,

is het mogelijk om de rails waar de voorstoelen op staan zo aan te passen dat je iets meer ruimte krijgt voorin ?
Graag wil ik met mijn 1.86 ook goed voorin zitten, het gaat om een 5 deurs AX uit '95.

Ook zou ik willen weten of je de hoofdsteun kan verwijderen, maar wel zo dat je die de volgende keer er weer op kan zetten.

Alvast bedankt !

Jan
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Stoelen verder naar achter ?

Post by raoel »

jAXsan wrote:Hallo allemaal,

is het mogelijk om de rails waar de voorstoelen op staan zo aan te passen dat je iets meer ruimte krijgt voorin ?
Graag wil ik met mijn 1.86 ook goed voorin zitten, het gaat om een 5 deurs AX uit '95.

Ook zou ik willen weten of je de hoofdsteun kan verwijderen, maar wel zo dat je die de volgende keer er weer op kan zetten.

Alvast bedankt !

Jan


Het eerste: dat wil ik ook wel eens proberen (ben 1.88), ik heb wel eens gehoord dat je a) je rails opnieuw aan de bodem kunt lassen, of makkelijker b) schroefjes losdraaien en op een andere plek weer aandraaien... ga ik binnenkort eens naar kijken.

Het tweede: hoofdsteun kun je gewoon eraf trekken en kan er probleemloos weer op, tenminste, bij mij wel (ik heb hoofdsteunen geprobeerd van een 1.1i First Impression en een GT Chic).

jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

Post by jAXsan »

Da's een snel antwoord ! :)

Heb dat van de hoofdsteun geprobeerd, maar zit echt muurvast. Ik heb het idee dat ik iets forceer als ik nog meer kracht/geweld gebruik...
Maar ik zie ook nergens een schuifje, hendeltje, ringetje of wat dan ook.

Wellicht nog maar eens proberen dan.

En mbt de stoel: iemand anders een idee ? Het hoeft maar een paar cm te zijn, liefst zonder laswerk.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

Bluedolphin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: WedOct24, 2007 11:38:46 PM
Location: Kesteren / Nijkerk
Contact:

Post by Bluedolphin »

Is een 5deurs dan zo krap van voren??

ik zelf ben rond de 195 en heb nergens problemen mee in mijn GTI (3deurs)

maar een kennis van mij heeft langere rails laten plaatsen en een ZX.
die man was 2mtr en een beetje.

verder kan ik vertellen dat in mij GTI de rails niet verplaatst kan worden. (zonder nieuwe gatjes te boren in de rails.)
dan zou het wel moeten kunnen.

jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

Post by jAXsan »

Zo krap... ja, ik zou graag een cm of wat meer ruimte willen hebben. :D

Ik ben een beetje verwend misschien, hiervoor heb ik een tijdje een Renault 4 gehad. Maar een paar cm meer in de AX, voorin, is m.i. erg fijn.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Het schijnt wel zo te zijn dat een 5 deurs stoelen iets minder ver naar achter kunnen inderdaad.

Als dit waar is, zou je railsjes van een 3 deurs kunnen zoeken.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Die hoofdsteunen daar moet je gewoon best behoorlijk aan trekken soms. Ze zitten er echter niet voor niets dus als je ze hebt dan zou ik ze wel gebruiken, maar dat is iets wat je volledig zelf moet weten.
Ik heb echter in de tijd dat ik bij de eerste hulp in het ziekenhuis werkte (lang geleden, blauwe maandag) een aantal keer gezien wat de gevolgen kunnen zijn van een foutief of geheel ontbrekende hoofdsteun. Best eng kan ik je zeggen.....

Misschien moet je kuipstoeltjes monteren om het lengteprobleem op te vangen, die zitten vaak wat lager en daardoor krijg je ook wat ruimtewinst omdat je zithouding anders word.
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

jAXsan
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueJun03, 2008 9:50:07 AM

Post by jAXsan »

het verwijderen van de hoofdsteun is alleen omdat we nu een kleine voorin hebben zitten, achterstevoren. Als ik bijcoorbeeld op de achterbank zit is het erg fijn om e.e.a. te kunnen doen met haar, zonder hoofdsteun houd je makkelijker contact denk ik.

We zijn niet van plan zonder te gaan rijden, ik ben blij met mijn nek(je) zoals die nu is... :?
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 500 tekens.

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

In onze "nieuwe" TRS kan de bestuurdersstoel een stukje meer naar achteren als de bijrijders stoel, ik met m'n lange benen zit er perfect in alleen zit het stuur dan iets te ver weg :shock: Ja echt.
Laat maar weten als je wilt weten hoe het zit, moet namelijk zelf nog wel kijken hoe ze het gedaan hebben.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hmmm, ik heb twee 3-deurs AX-en en ik heb met mijn 1m86½ echt geen probleem met ruimte. Ik heb zelfs m'n stoel 1 tandje vóór helemaal naar achter staan. :roll: (Anders moet ik de rugleuning te ver naar voren / rechtop zetten om nog fatsoenlijk bij 't stuur te kunnen, waardoor ik last van m'n rug krijg.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

razor151987
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: TueJul08, 2008 9:20:38 AM

Stoelen achteruit in een AXje...

Post by razor151987 »

Goedendag, ten eerste mijn voorstelling... Ik ben Michel, via een vriendin aan een AX gekomen, is van een oudere man geweest en is nog een keigaaf bakje.
Alles werkt zoals het zou moeten werken. Maar ik zit met een klein probleempje..

Ik ben zelf 2.04 meter in de lengte en je zou zeggen jij past niet in een AX.
Maar goed het gaat NET aan...

Is er een mogelijk heid dat ik de stoelrails een klein stuk naar achter plaats zodat er meer ruimte voor mijn benen vrijkomt. Het liefst zou ik mijn stoel dan zo neerzetten dat hij tegen de achterbank staat.

Bedankt voor de informatie

Gr Michel

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 92
Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
Location: Blesdijke

Post by Steenwiekermoat »

voor een AX zijn geen officiele stoelrailverlengers geweest, voor een GSA en BX wel. Je zult dus zelf even moeten kijken hoe je met de bevestiging uitkomt.
Groeten van Henk uut Blesdieke

razor151987
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: TueJul08, 2008 9:20:38 AM

Post by razor151987 »

oke dank je voor de tip... ik zie net het draadje van een ander over de stoelen.. ik ga die ook ff doorlezen.. nogmaals bedankt

hectometer
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: WedMar28, 2007 5:57:50 PM
Location: Amsterdam

paar cm

Post by hectometer »

zet er een stoel van een peugeot 106 in. past zonder aanpassingen
en scheelt een paar cm.
AX 1.1i 1995 Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken

Post Reply