zware lekkage langs raamrubbers

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

zware lekkage langs raamrubbers

Post by Flying Duckman »

Het regende hier behoorlijk stevig vandaag en meteen even gekeken net waar mijn AX precies lekt.

Hij lekt bovenlangs de ramen tussen de rubbers door. Dit doet hij of op het deurrubber in de deur, of langs de rubbers tussen auto en deur, ik kan dat niet helemaal vast stellen.

Er zijn vast mensen met meer van dit soort ervaringen, Ik zit te denken om alle rubbers eruit te halen en opnieuw dicht te kitten met raamkit, maar geen idee of dit genoeg is, iemand ervaringen met dit soort dingen?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

rubbers eraf halen en kijken of ze wel heel zijn?
anders nieuwe zoeken en iig even insmeren met vaseline.

Kitten zou ik echt niet doen.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kun je beter je deuren helemaal dichtkitten en instappen via de kofferbak :D

rubbers loshalen, met warm water en een doek helemaal schoonmaken aan zowel buiten als binnenkant, kijken naar scheuren en gaten.

als ie slecht is, zoek je een vervangend beter rubber, is ie goed, dan smeer je 'm goed in met vaseline, dan weer terugsteken en klaar is kees.

heb ik ook gedaan, en het 'plakkende' effect dat je hebt als je je deur opentrekt en je rubber is niet echt soepel meer, dat is dan ook weg. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

Post by Flying Duckman »

Ik heb nu de raamrubbers opnieuw ingekit, de deurrubbers even ingevet, nog geen resultaat, vanavond gaan de deurrubbers er opnieuw ingekit worden, dat moet volgens mij helpen.

a.s. maandag ga ik een paar GT stoeltjes en achterbank ophalen zodat de bekleding ook weer netjes is, dan alleen het nieuwe dashboard nog monteren, dan ziet hij er weer netjes uit.

Verder heb ik nog een klonk voorin de auto zitten, ik vermoed stuurkogel oid, dat nog eens op zien te lossen en eens zien of ik kan oplossen waarom hij nog trekt in het stuur.

Verder eigenlijk geen problemen tot nu toe.

Maar ben nu ook bezig met een versnellingsbak wissel met m'n eend, dat gaat nog even voor, maar die moet zeker over 2 weken weer volledig rijden.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Heb je serieus nu je raamrubbers vast gekit aan je auto?

hmmm.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

r.o.f.l. :arrow: (de afkorting hiervan zegt genoeg)

wie gaat nu zijn raamrubbers kitten, dat hoort niet !.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

Post by Flying Duckman »

Wacht ff, de plek die ik gekit heb hoort ook vast te zitten hoor :-)
er zat nog een oude lijmlaag onder in ieder geval.

HEt raam kan nog gewoon open en dicht, ik heb niet het raam rondom dichtgekit :shock: :wink:

bovenaan je raam zit het rubber in de deur geklemt, hier kwam ook wat lekkage doorheen had ik geconstateerd, ik heb het rubber nu eerst los getrokken, daarna in gekit en weer vast gezet. Ik zal vanavond even wat foto's maken voor de duidelijkheid :-)

Ik kon steeds niet echt vinden waar het vandaan kwam, dus ik heb het stap voor stap aangepakt, getest, daarna de volgende stap, vandaar dat ik nu weet dat het de deur rubbers zijn.

Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

Post by Flying Duckman »

Wat ik mij afvraag, waarom zou je ze niet inkitten? Ik snap dat niet helemaal. De kit die ik gebruik is juist specifiek voor het inkitten van ramen, rubbers e.d.
Is professioneel spul, dus dat werkt uitstekend.
Het dicht af, zorgt ervoor dat je rubber niet kan verplaatsen, zodat lekkage niet op kan treden. De rubbers zelf zijn in goede staat, nog geen scheuren oid. Ze komen alleen heel makkelijk los en dat is dus het probleem.

Ik heb dezelfde kit ook in mijn 2CV gebruikt en sindsdien geen lekkage meer, en je hoeft niet bang te zijn voor roest, want het is niet zuurhoudend of vochthoudend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

de rubbers horen zeer zeker weten niet gekit te zitten!

Dat er een lijmrest ligt, wil waarsch zeggen dat de vorige eigenaar ook dacht dat kitten zou helpen....

als jij nu je raam eruit wilt halen krijg je je rubbers nooit meer los!

En, ik heb in mijn AXen geen van alle lekkage en echt niet gekit ;)

Als je rubbers goed zijn, check dan eens de dak strip. Daar onder wil het wel eens gaan roesten en dan krijg je ook (flinke) lekage
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

Post by Flying Duckman »

Daar maak ik mij niet zoveel zorgen over, ben eerder bang dat hij gaat rotten door overmatige lekkage...

Rubbers kun je altijd los krijgen, zo niet, snij je ze kapot en doe je er nieuwe op.
Doe ik niet zo moeilijk over 8)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Je moet het zelf weten, maar je hebt geen kit nodig om een ax deur lekvrij te hebben,

En kitten geeft juist meestal alleen maar roest omdat vocht die er op een of andere reden toch inkomt er nooit meer uit komt...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Al eens gedacht aan nieuwe/andere rubbers? ;)

of staat je deur wel goed afgesteld... misschien is de deur aan de bovenkant iets ontzet (zoals bij mij dat het geval was door een inbraak bij de vorige eigenaar).

Rubbers kun je wel vastkitten maar als je ze op dezelfde plek vastkit als waar ze nu ook al zitten dan veranderd er dus niets... hat water gaat langs deur en rubber en niet in een rare bochel tussen rubber en carroserie ;)

Flying Duckman
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
Location: Enschede
Contact:

Post by Flying Duckman »

Ik probeer het gewoon even op deze manier, ik kom er snel genoeg achter of het water niet goed er langs gaat.

Voor mij is het ook niet zo superbelangrijk hoor, het is voor mij gewoon een 2e voertuig die ik zo goedkoop mogelijk wil rijden...

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

hahahaa je kan beter even met een mes je voor ruit eruit snijden en even een nieuwe kit laag aanbrengen dan weet je zeker dat hij niet 5 cm naast je vorige lek gaat lekker...
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Haha je kunt beter even naar de datum van de laatste post kijken :wink:
To finish first, you'll first have to finish!

Post Reply