zware lekkage langs raamrubbers
Moderator: webmasters
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
zware lekkage langs raamrubbers
Het regende hier behoorlijk stevig vandaag en meteen even gekeken net waar mijn AX precies lekt.
Hij lekt bovenlangs de ramen tussen de rubbers door. Dit doet hij of op het deurrubber in de deur, of langs de rubbers tussen auto en deur, ik kan dat niet helemaal vast stellen.
Er zijn vast mensen met meer van dit soort ervaringen, Ik zit te denken om alle rubbers eruit te halen en opnieuw dicht te kitten met raamkit, maar geen idee of dit genoeg is, iemand ervaringen met dit soort dingen?
Hij lekt bovenlangs de ramen tussen de rubbers door. Dit doet hij of op het deurrubber in de deur, of langs de rubbers tussen auto en deur, ik kan dat niet helemaal vast stellen.
Er zijn vast mensen met meer van dit soort ervaringen, Ik zit te denken om alle rubbers eruit te halen en opnieuw dicht te kitten met raamkit, maar geen idee of dit genoeg is, iemand ervaringen met dit soort dingen?
rubbers eraf halen en kijken of ze wel heel zijn?
anders nieuwe zoeken en iig even insmeren met vaseline.
Kitten zou ik echt niet doen.....
anders nieuwe zoeken en iig even insmeren met vaseline.
Kitten zou ik echt niet doen.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
kun je beter je deuren helemaal dichtkitten en instappen via de kofferbak
rubbers loshalen, met warm water en een doek helemaal schoonmaken aan zowel buiten als binnenkant, kijken naar scheuren en gaten.
als ie slecht is, zoek je een vervangend beter rubber, is ie goed, dan smeer je 'm goed in met vaseline, dan weer terugsteken en klaar is kees.
heb ik ook gedaan, en het 'plakkende' effect dat je hebt als je je deur opentrekt en je rubber is niet echt soepel meer, dat is dan ook weg.
rubbers loshalen, met warm water en een doek helemaal schoonmaken aan zowel buiten als binnenkant, kijken naar scheuren en gaten.
als ie slecht is, zoek je een vervangend beter rubber, is ie goed, dan smeer je 'm goed in met vaseline, dan weer terugsteken en klaar is kees.
heb ik ook gedaan, en het 'plakkende' effect dat je hebt als je je deur opentrekt en je rubber is niet echt soepel meer, dat is dan ook weg.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Ik heb nu de raamrubbers opnieuw ingekit, de deurrubbers even ingevet, nog geen resultaat, vanavond gaan de deurrubbers er opnieuw ingekit worden, dat moet volgens mij helpen.
a.s. maandag ga ik een paar GT stoeltjes en achterbank ophalen zodat de bekleding ook weer netjes is, dan alleen het nieuwe dashboard nog monteren, dan ziet hij er weer netjes uit.
Verder heb ik nog een klonk voorin de auto zitten, ik vermoed stuurkogel oid, dat nog eens op zien te lossen en eens zien of ik kan oplossen waarom hij nog trekt in het stuur.
Verder eigenlijk geen problemen tot nu toe.
Maar ben nu ook bezig met een versnellingsbak wissel met m'n eend, dat gaat nog even voor, maar die moet zeker over 2 weken weer volledig rijden.
a.s. maandag ga ik een paar GT stoeltjes en achterbank ophalen zodat de bekleding ook weer netjes is, dan alleen het nieuwe dashboard nog monteren, dan ziet hij er weer netjes uit.
Verder heb ik nog een klonk voorin de auto zitten, ik vermoed stuurkogel oid, dat nog eens op zien te lossen en eens zien of ik kan oplossen waarom hij nog trekt in het stuur.
Verder eigenlijk geen problemen tot nu toe.
Maar ben nu ook bezig met een versnellingsbak wissel met m'n eend, dat gaat nog even voor, maar die moet zeker over 2 weken weer volledig rijden.
Heb je serieus nu je raamrubbers vast gekit aan je auto?
hmmm.....
hmmm.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Wacht ff, de plek die ik gekit heb hoort ook vast te zitten hoor :-)
er zat nog een oude lijmlaag onder in ieder geval.
HEt raam kan nog gewoon open en dicht, ik heb niet het raam rondom dichtgekit :shock: :wink:
bovenaan je raam zit het rubber in de deur geklemt, hier kwam ook wat lekkage doorheen had ik geconstateerd, ik heb het rubber nu eerst los getrokken, daarna in gekit en weer vast gezet. Ik zal vanavond even wat foto's maken voor de duidelijkheid :-)
Ik kon steeds niet echt vinden waar het vandaan kwam, dus ik heb het stap voor stap aangepakt, getest, daarna de volgende stap, vandaar dat ik nu weet dat het de deur rubbers zijn.
er zat nog een oude lijmlaag onder in ieder geval.
HEt raam kan nog gewoon open en dicht, ik heb niet het raam rondom dichtgekit :shock: :wink:
bovenaan je raam zit het rubber in de deur geklemt, hier kwam ook wat lekkage doorheen had ik geconstateerd, ik heb het rubber nu eerst los getrokken, daarna in gekit en weer vast gezet. Ik zal vanavond even wat foto's maken voor de duidelijkheid :-)
Ik kon steeds niet echt vinden waar het vandaan kwam, dus ik heb het stap voor stap aangepakt, getest, daarna de volgende stap, vandaar dat ik nu weet dat het de deur rubbers zijn.
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Wat ik mij afvraag, waarom zou je ze niet inkitten? Ik snap dat niet helemaal. De kit die ik gebruik is juist specifiek voor het inkitten van ramen, rubbers e.d.
Is professioneel spul, dus dat werkt uitstekend.
Het dicht af, zorgt ervoor dat je rubber niet kan verplaatsen, zodat lekkage niet op kan treden. De rubbers zelf zijn in goede staat, nog geen scheuren oid. Ze komen alleen heel makkelijk los en dat is dus het probleem.
Ik heb dezelfde kit ook in mijn 2CV gebruikt en sindsdien geen lekkage meer, en je hoeft niet bang te zijn voor roest, want het is niet zuurhoudend of vochthoudend.
Is professioneel spul, dus dat werkt uitstekend.
Het dicht af, zorgt ervoor dat je rubber niet kan verplaatsen, zodat lekkage niet op kan treden. De rubbers zelf zijn in goede staat, nog geen scheuren oid. Ze komen alleen heel makkelijk los en dat is dus het probleem.
Ik heb dezelfde kit ook in mijn 2CV gebruikt en sindsdien geen lekkage meer, en je hoeft niet bang te zijn voor roest, want het is niet zuurhoudend of vochthoudend.
de rubbers horen zeer zeker weten niet gekit te zitten!
Dat er een lijmrest ligt, wil waarsch zeggen dat de vorige eigenaar ook dacht dat kitten zou helpen....
als jij nu je raam eruit wilt halen krijg je je rubbers nooit meer los!
En, ik heb in mijn AXen geen van alle lekkage en echt niet gekit
Als je rubbers goed zijn, check dan eens de dak strip. Daar onder wil het wel eens gaan roesten en dan krijg je ook (flinke) lekage
Dat er een lijmrest ligt, wil waarsch zeggen dat de vorige eigenaar ook dacht dat kitten zou helpen....
als jij nu je raam eruit wilt halen krijg je je rubbers nooit meer los!
En, ik heb in mijn AXen geen van alle lekkage en echt niet gekit
Als je rubbers goed zijn, check dan eens de dak strip. Daar onder wil het wel eens gaan roesten en dan krijg je ook (flinke) lekage
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
Je moet het zelf weten, maar je hebt geen kit nodig om een ax deur lekvrij te hebben,
En kitten geeft juist meestal alleen maar roest omdat vocht die er op een of andere reden toch inkomt er nooit meer uit komt...
En kitten geeft juist meestal alleen maar roest omdat vocht die er op een of andere reden toch inkomt er nooit meer uit komt...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Al eens gedacht aan nieuwe/andere rubbers?
of staat je deur wel goed afgesteld... misschien is de deur aan de bovenkant iets ontzet (zoals bij mij dat het geval was door een inbraak bij de vorige eigenaar).
Rubbers kun je wel vastkitten maar als je ze op dezelfde plek vastkit als waar ze nu ook al zitten dan veranderd er dus niets... hat water gaat langs deur en rubber en niet in een rare bochel tussen rubber en carroserie
of staat je deur wel goed afgesteld... misschien is de deur aan de bovenkant iets ontzet (zoals bij mij dat het geval was door een inbraak bij de vorige eigenaar).
Rubbers kun je wel vastkitten maar als je ze op dezelfde plek vastkit als waar ze nu ook al zitten dan veranderd er dus niets... hat water gaat langs deur en rubber en niet in een rare bochel tussen rubber en carroserie
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: WedMar16, 2005 12:15:23 PM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen