Zonneschermpie

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
JP
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJun26, 2003 2:55:07 PM
Location: Woerden

Zonneschermpie

Post by JP »

Hallo,

Ik zag laatst iemand met zo'n rolgordijn /zonnescherm dingetje voor z'n achterruit. Dat leek me ook wel wat. Heeft iemand hier wat info over? Ik geloof dat Brutus ook zo'n ding heeft in z'n AX? Zo ja, wat zijn de maten van dat ding?

Alvast bedankt!! :D

(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: ThuSep18, 2003 4:37:48 PM
Location: Torhout/belgi?

Post by (A)X-men »

ja is eigenlijk heel handig ik heb dat ook hangen daar ik mijn achterruit niet wou blenderen. Het zijn standaardamaten je hebt kleine, wat grotere en dan de hele grote. De kleinste zijn meestal in 2 delen en dan de tussnslag past in een ax

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Euh... kan ik zijn geweest? Heel handig.. maar het wordt wel donker in de binnenspiegel.. (Gelukkig ben ik het beeld kwijt in mijn binnenspiegel, dat iemand in zijn neus zit te krabben!) :D

Het is heel handig.. Bevestigen op de hoedenplank.. Vlakbij het raam.. En de ophangpunten in het plafond.. aan de rand waar de bekleding ophoudt!

Maten meet ik voor je op!

JP
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJun26, 2003 2:55:07 PM
Location: Woerden

Post by JP »

Brutus (of anderen..),

Zou je me meteen kunnen vertellen hoe je de bevestigingspunten aan de bovenkant hebt vastgezet? Ik heb even naar m'n dak zitten kijken daar, maar dat ziet er toch niet zo heel stevig uit... Heb je daar ruimte voor een holle wand plugje o.i.d? Of echt in het metaal???

Thnx..

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

JP wrote:Brutus (of anderen..),

Zou je me meteen kunnen vertellen hoe je de bevestigingspunten aan de bovenkant hebt vastgezet? Ik heb even naar m'n dak zitten kijken daar, maar dat ziet er toch niet zo heel stevig uit... Heb je daar ruimte voor een holle wand plugje o.i.d? Of echt in het metaal???

Thnx..


Gewoon een kunstofplugje met puntjes die uitzetten als ze door het gaatje van de dakbekleding komen... Wil je die bevestigingspunten weer eraf halen.. dan moet je priegelen of de dakbekleding meenemen :D :lol:

In het metaal zul je mij niet snel iets boren, zonde... Buiten de SUB-kist dan-.... :twisted:

JP
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJun26, 2003 2:55:07 PM
Location: Woerden

Post by JP »

Er zit ondertussen een zonnescherm in mijn AX.. :D Tis een trapeziumvorm geworden. Geen last trouwens met de bevestiging in het plafond. Er zaten kleine schroefjes bij + metalen plaatjes. Die plaatjes zet je achter je plafondplaat, schroefjes er doorheen, vastdraaien in het plaatje en voila!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

JP wrote:Er zit ondertussen een zonnescherm in mijn AX.. :D Tis een trapeziumvorm geworden. Geen last trouwens met de bevestiging in het plafond. Er zaten kleine schroefjes bij + metalen plaatjes. Die plaatjes zet je achter je plafondplaat, schroefjes er doorheen, vastdraaien in het plaatje en voila!


Dan de laatste eindvraag!!!

Wat was je kwijt :D (ik ben nederlander nog steeds, moet wetenw at alles kost! :D )

En uiteraard een foto van je schermpje!

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

En ook niet onbelangrijk, waar heb je het gekocht? 8)
AX GTi, sold!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sgurk wrote:En ook niet onbelangrijk, waar heb je het gekocht? 8)


Bij ons zit de ASD, maar Halfords of iets dergelijks is ook goed genoeg voor dit soort spullen..

Ik was iets van 5 euro kwijt en heb geen trapeze-vorm maar een rechte, of vierkant hoekig ... :? (hoe leg je dit uit :lol: )

En het past precies en netjes!

JP
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJun26, 2003 2:55:07 PM
Location: Woerden

Post by JP »

5 euro Brutus?? Dat doe je goed..
Ik had er ??ntje bij Halfords zien liggen en ??n bij AutoIndus (speciaalzaak, erg goeie, daar hebben ze zowat alles..) Uiteindelijk die bij AutoIndus gekocht voor iets van 20 euro. Zag er toch wat degelijker uit en had een trapeziumvorm :D

Ik zal binnenkort even een fotootje ervan maken.

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Ik zal binnenkort even een fotootje ervan maken.


We zien het ook wel op de volgende meeting
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

Post Reply