Stoelhoezen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Stoelhoezen

Post by sgtpeppers »

Ik ben op zoek naar stoelhoezen voor mijn AX 1.0 uit 1995, er zit nu een nogal lelijk paars-patroon achtig interieur in en dat wil ik graag bedekken ;)

Weet iemand of er 'officiele' stoelhoezen zijn? Over standaard Halfords dingen heb ik niet zo'n goede verhalen gehoord, vooral over de pasvorm...

Of is het makkelijker een heel nieuw interieur aan te schaffen? :P

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Het is aanzienlijk makkelijker om gewoon een nieuw compleet interieur aan te schaffen, worden er regelmatig hier aangeboden. Neem een GTI en je hebt super stoelen, plug and drive:)
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Post by sgtpeppers »

Hmm... oke, nou mocht iemand een leuk interieur hebben dan hoor ik dat graag! :wink:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik heb nog een heel mooi GT interieur te koop:

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=16965

Edit: Ik zie dat je in Amsterdam woont. Ik werk momenteel in Amsterdam, dus kan het eventueel voor je meenemen.
Image Image Image

sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Post by sgtpeppers »

Hoe makkelijk monteer je zoiets? En het interieur is type 1 en mijn auto type 2 maakt dat uit?

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

De stoelen zitten met 4 bouten vast. Deze losschroeven, stoelen er uit en andere stoelen er in en 4 bouten per stoel weer vastzetten.

Achterbank zitting kun je er zo uitpakken, effe naar boven los trekken en hij is los. De rugleuning kun je er zo uitpakken.

Ik weet niet of je een gedeelde achterbank leuning hebt momenteel? Zo niet, dan moet je zien dat je het steuntje voor in het midden ergens op de kop tikt.

Interieur wisselen stelt niets voor.

Type 1 en 2 zijn verder gewoon uitwisselbaar, enkel de gordelklikkers verschillen. Aan mijn type 1 interieur zitten type 2 klikkers. Dus daar hoef je ook niets aan te doen.
Image Image Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

alleen de bouten van de stoelen kunnen nog wel eens gruwelijk vast zitten. Dat was bij mij het geval. Et is trouwens torx (bij mij)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

DLS wrote:alleen de bouten van de stoelen kunnen nog wel eens gruwelijk vast zitten. Dat was bij mij het geval. Et is trouwens torx (bij mij)
Klopt dat het torx is. Een goede ratel doet wonderen ;)
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

sgtpeppers wrote:Hoe makkelijk monteer je zoiets? En het interieur is type 1 en mijn auto type 2 maakt dat uit?

Als je mijn interieur koopt, wil ik je rustig helpen om het er in te zetten. Dan gooi ik m'n doppenset ook wel in de auto.
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Torx 40 ;-)

Ik heb nog zon deelbareachterbankleuningsteuntje over!

Type 1 en 2 is inderdaad uitwisselbaar, alleen 3 deurs/5 deurs is lastiger omdat de achterbank van een 5 deurs afgerond is en de stoelen niet naar voren kunnen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

grietje wrote:Torx 40 ;-)

Ik heb nog zon deelbareachterbankleuningsteuntje over!

Type 1 en 2 is inderdaad uitwisselbaar, alleen 3 deurs/5 deurs is lastiger omdat de achterbank van een 5 deurs afgerond is en de stoelen niet naar voren kunnen.
Ruilen voor een paar deurgrepen? :lol:

Dan heb ik een interieurtje incl. steuntje in de aanbieding ;)
Image Image Image

Post Reply