Glasvezelmatjes, hoe te gebruiken

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Glasvezelmatjes, hoe te gebruiken

Post by Koen NL »

Vorige week heb ik glasvezelmatjes gehaald om een gat rechtsachterin te dichten in mijn auto (lekt onder klapraampje).

Nu is mijn vraag, hoe gebruik ik deze? Moet ik van die glasvezelhars over de weggeschuurde roest smeren en dan het matje eroverheen of wat?

Bedankt
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

je moet eerst je roest behandelen met anti roest/roest omvormer; paar uur drogen

enpersoonlijk zou er ik er daarna nog een laag tectiel over gooien; en dat ook weer een paar dagen laten drogen

Weggooi handschoenenaantrekken!!! En niets anders aanraken dan je meebezig bent, hars = zoooi
Dan... Je pakt een kartonne (platte tliefst )doos,
Legt de matjes die je opmaat geknipt hebt erin. Jemoet ze wel zon groot mogelijk stukoverlappend maken; dan word het steviger. Afhankelijk vande grote vanhet gat.... 5 cm of minder voor klein gat(als ie echt klein is heeft het ook amper steun nodig dus dan volstaat heeeeel klein ookwel), 10 voor grooot gat..

Dan mix jede glasvezel hars met 3% verharder (ziter meestal bij?) in een oud potje, meng het met een oude kwast, en dan dip je de glasvezel mat rijkelijk in met hars, iig op zonmanier dat het matje doorzichtig word..

Als ie helemaal ingedipt is, pak je hem aan de hoekjes op en leg hem over het gat. Je moet het een beetje snel doen en nietteveel aan gaan pielen, want het plakt dan alleen maar aan je handschoenen.... Jekan na 5min de randjes ff afwerken met je kwast die nogonderde hars zit...


24 uur drogen volgens mij, endan moet je het afwerken met plamuur... ik gebruik gewoon autoplamuur van albastine van de praxis/gamma, zitalkant en klaarin een tube.... dunne laagjes gebruiken, anders droogt het nietgoed. Schuren, plamuren, schuren plamuren, schuren plamuren, net zolang totdathet perfect is!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

wanneer wil je dit gaan doen?

ik wil wel komen helpen als 't niet dit weekend is :idea: .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

DuFF wrote:wanneer wil je dit gaan doen?

ik wil wel komen helpen als 't niet dit weekend is :idea: .


Lol. Zal wel volgend weekend worden. Morgen even behandelen met roestomvormer. Volgend weekend glasvezel erop. Dus als je zin hebt mag je langskomen :).

Vrij groot stuk onder klapraampje moet worden geglasvezelt. Dan kan er eindelijk weer een boxje in :)
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

huh? onder je klapraampje? aan die plastic kap die dr zit, of het metaal ??

zit daar ook roest ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

DuFF wrote:huh? onder je klapraampje? aan die plastic kap die dr zit, of het metaal ??

zit daar ook roest ?


Carroserie. Op de lasnaad daar ergens. Als je je box etc. eruit haalt, en dan met je hand eronder. Op die naad
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Post Reply