kan iemand mij een duidelijke, beschrijving geven van hoe ik het dashboard kan vervangen?
waar moet ik mee beginnen?
waar moet ik op letten?
waar moet ik de bevestigingspunten zoeken?
enz enz.
Thanks!!
dashboard type 1 vervangen
Moderator: webmasters
dashboard type 1 vervangen
LIEF, KLEIN, ONSCHULDIG, MAAGD, MOEDER....en AXtravaganza
Ik kom wel een heel end, maar of mij alles lukt weet ik ook niet hoor
Maar beginnen :
Stuur eraf,
Plastic dingen rond het stuur los
Tellerbak eruit, denk om de KM teller kabel, die moet je via het zekeringen kastje (zit boven op dashbord, boven stuur) met je hand daar in, en dan de dikke kabel losmaken door met duim en wijsvinger de klem inte drukken.
Alle knopjes eruit trekken, en stekkers los
De middenste roosters van je kachel losmaken,
En het is naar mijn idee ook makkelijker om je stuurkolom los te maken, dit moet je vanaf onderen doen. Zitten gaten in je dashbord om bij de bouten te komen (onder je stuur dus)
Als alles los is (ik ben vast dingen vergeten, schieten mede leden me wel ff bij )
Zit ie vast met eerst 2 boutjes, die zitten aan de zijkanten, naast je deur, op ong 20 cm van de bodemplaat. Vaak zijn is het plastic oogje van het dashbord waar dit boutje door heen gaat al afgebroken
Dan zit je dashbord vast met 2 rubber pluggen;
Die zitten aan je dashbord en zijn vervolgens door je schutbord getrokken
Haal je parafaan weg(dat ding tussen je voorruit en je motorkap; zit vast met 2 moertjes onder je motorkap, bij de motorkap bevestiging)
en dan zie je onder je voorruit, link en rechts een rubbere ring zitten (zit vrij diep)
Die moet je met schroevendraaiers terug duwen, liefst ook dat er iemand aan je dash trekt. Niet te hard, dan overleefd je dash het weer niet.
terug bouwen is dus die pluggen er weer doorheen krijgen, aan die ring trekken tot ie ' plof' zegt en dat zit ie weer terug
Tip, hang kaartjes/codes aan je stekkers als je ze losmaakt waar je opschrijft waar ze van zijn. Opzich kan het allemaal maar op 1 plek, maar het maakt het toch duidelijk wel makkelijker.
Als je naar een luxer dash gaat (zeker als je van ' gewoon' type 1 naar GT gaat), zoek dan ook een bij behorende dash kabelboom, houd het makkelijk (maar ik dacht dat jij GT -> GT ging toch?)
Maar beginnen :
Stuur eraf,
Plastic dingen rond het stuur los
Tellerbak eruit, denk om de KM teller kabel, die moet je via het zekeringen kastje (zit boven op dashbord, boven stuur) met je hand daar in, en dan de dikke kabel losmaken door met duim en wijsvinger de klem inte drukken.
Alle knopjes eruit trekken, en stekkers los
De middenste roosters van je kachel losmaken,
En het is naar mijn idee ook makkelijker om je stuurkolom los te maken, dit moet je vanaf onderen doen. Zitten gaten in je dashbord om bij de bouten te komen (onder je stuur dus)
Als alles los is (ik ben vast dingen vergeten, schieten mede leden me wel ff bij )
Zit ie vast met eerst 2 boutjes, die zitten aan de zijkanten, naast je deur, op ong 20 cm van de bodemplaat. Vaak zijn is het plastic oogje van het dashbord waar dit boutje door heen gaat al afgebroken
Dan zit je dashbord vast met 2 rubber pluggen;
Die zitten aan je dashbord en zijn vervolgens door je schutbord getrokken
Haal je parafaan weg(dat ding tussen je voorruit en je motorkap; zit vast met 2 moertjes onder je motorkap, bij de motorkap bevestiging)
en dan zie je onder je voorruit, link en rechts een rubbere ring zitten (zit vrij diep)
Die moet je met schroevendraaiers terug duwen, liefst ook dat er iemand aan je dash trekt. Niet te hard, dan overleefd je dash het weer niet.
terug bouwen is dus die pluggen er weer doorheen krijgen, aan die ring trekken tot ie ' plof' zegt en dat zit ie weer terug
Tip, hang kaartjes/codes aan je stekkers als je ze losmaakt waar je opschrijft waar ze van zijn. Opzich kan het allemaal maar op 1 plek, maar het maakt het toch duidelijk wel makkelijker.
Als je naar een luxer dash gaat (zeker als je van ' gewoon' type 1 naar GT gaat), zoek dan ook een bij behorende dash kabelboom, houd het makkelijk (maar ik dacht dat jij GT -> GT ging toch?)
ik laat het m'n vriend doen, maar hij wil een exacte beschrijving, want anders moest ik het zelf doen
wil ik best doen, maar heb alleen 's avonds tijd...en in het donker lijkt me dit niet handig
in ieder geval bedankt...ik denk dat ie zo wel een eind komt
wil ik best doen, maar heb alleen 's avonds tijd...en in het donker lijkt me dit niet handig
in ieder geval bedankt...ik denk dat ie zo wel een eind komt
LIEF, KLEIN, ONSCHULDIG, MAAGD, MOEDER....en AXtravaganza
Euh, zover ik weet zit 't dash van een type 1 niet met schroeven vast onder de voorruit.
Dat zijn alleen maar 2 kunststof pinnen die door gaten steken.
't Dash van type 2 en 3 zit wèl met 2 bouten vast.
(Of eigenlijk moeren; de draadeinden zitten aan 't dash vast en steken door het schutbord naar buiten).
Dat zijn alleen maar 2 kunststof pinnen die door gaten steken.
't Dash van type 2 en 3 zit wèl met 2 bouten vast.
(Of eigenlijk moeren; de draadeinden zitten aan 't dash vast en steken door het schutbord naar buiten).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!