vraag mbt inbouw sportstoelen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
lab
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: TueDec26, 2006 11:21:22 AM
Contact:

vraag mbt inbouw sportstoelen

Post by lab »

Hoi

heb de zoekfunctie al gebruikt, maar niets gevonden dat mij kan helpen helaas.

heb vanmiddag voor de ax van me meissie een setje sportstoelen gehaald (ruilen binnen 8 dagen dus heb een week om ze te proberen in te bouwen)

daarnet dus gelijk maar ff de passagiers stoel eruit gehaald, en em even eringepast.

pas natuurlijk makkelijk, aangezien de originele bevestiging op zo'n 55 cm van erlkaar zit en de sportstoel zijn railzen op 40 cm van elkaar heeft.
hij staat dan dus zegmaar gewoon op de bodem van de ax.

nu heb ik zeg maar absoluut geen ervaring mbt het inbouwen van stoelen dus hierbij mijn vraag.

kan ik

A. gewoon simpelweg 4 gaten in de bodem draaien , daar bouten doorheen rammen en dan vanaf onder de auto vastzetten oid ???

B. Dmv hoekijzers vanaf de originele bevestigingspunten een soort van metalen frame maken en de stoelen daar opzetten ?

heeft iemand hier ervaring mee (voorbeelden)
en dus verstand van hoe ik em vast zou kunnen zetten.

Alvast bedankt..

Groeten, Jeroen

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Op de bodem vastzetten al sowieso niet. Dan zit je veel te laag. En het is APK afkeur.

Meestal is het zelf een slede maken ja. Daar moet je wel een beetje handig voor zijn. Zijn ook universele sledes te koop. Maar betaal je wel wat voor. En bij zelf maken... Het moet wel APK goed gekeurd zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

lab
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: TueDec26, 2006 11:21:22 AM
Contact:

Post by lab »

Mark wrote:Op de bodem vastzetten al sowieso niet. Dan zit je veel te laag. En het is APK afkeur.

Meestal is het zelf een slede maken ja. Daar moet je wel een beetje handig voor zijn. Zijn ook universele sledes te koop. Maar betaal je wel wat voor. En bij zelf maken... Het moet wel APK goed gekeurd zijn.


was ik al bang voor ja

heb nu in iedergeval een bedrijf gevonden dat sportstoelen maakt met onderstellen voor bijna alle merken (volgens hun site) maar even gemaild of ze ook losse onderstellen verkopen...

en anders maar weer terugbrengen onder de inruiltijd en bij dat bedrijf stoelen + frame halen

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

gewoon proberen het zo aan te passen dat je de oude gaten kan
gebruiken
dat is het best. ..
want dan hoef je geen gaten te boren en rekening houden met apk en al. ..


gewoon creatief zijn en proberen. ..
er zijn zeker jongens/meisjes de het zelfde probleem opgelost heben. ./

want die normale stoelen zijn ook niet alles ??
teminste de mijne waren dat NIET !!


succes !
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

er zijn gewoon frames verkrijgbaar, waarop je universele sportstoelen kunt monteren :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

zelf een frame maken, als je iemand kent die kan lassen is ook zo gebeurd.
je maakt een zijlatje die aan de deurskant komt, daarop in een hoek las je 2 die naar de overkant gaan en daar op de normale bevestiging, en dan schroef je met 4 bouten die stoel op. APK maakt het allemaal niet uit, als het maar vast zit.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

lab
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: TueDec26, 2006 11:21:22 AM
Contact:

Post by lab »

grietje wrote:zelf een frame maken, als je iemand kent die kan lassen is ook zo gebeurd.
je maakt een zijlatje die aan de deurskant komt, daarop in een hoek las je 2 die naar de overkant gaan en daar op de normale bevestiging, en dan schroef je met 4 bouten die stoel op. APK maakt het allemaal niet uit, als het maar vast zit.


juist zo'n idee had ik zelf ook al.


net mailtje terug van dat bedrijf
hebben t niet op voorraad maar ze kunnen wel even een frame maken voor slechts 700 !! eurie :), grappenmakers
zag ook dat ze bij autostyle van sparco frames hebben voor de ax/saxo, dus ik denk dat ik daar maar even achter aan ga

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Het is best pittig als je zelf frames wilt maken voor de stoelen, aangezien de stoelen (overdreven) naar buiten gemikt staan,..ik kwam daar ook pas achter toen ik zelf frames had gemaakt, als je de stoelen namelijk recht in de auto zet rijd het niet fijn.

op deze site heb ik de sparco onderstellen besteld, deze zijn speciaal voor de AX gemaakt, kwestie van erin schroeven en een stoel erop zetten..


http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv_pl.asp?Vehicle=CT_AX01&PartType=SSF01
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

betterman wrote:Het is best pittig als je zelf frames wilt maken voor de stoelen, aangezien de stoelen (overdreven) naar buiten gemikt staan,..ik kwam daar ook pas achter toen ik zelf frames had gemaakt, als je de stoelen namelijk recht in de auto zet rijd het niet fijn.

op deze site heb ik de sparco onderstellen besteld, deze zijn speciaal voor de AX gemaakt, kwestie van erin schroeven en een stoel erop zetten..


http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv_pl.asp?Vehicle=CT_AX01&PartType=SSF01


Hangt dat niet van merk af? Iig staan mijn stoelen gewoon recht ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

grietje wrote:
betterman wrote:Het is best pittig als je zelf frames wilt maken voor de stoelen, aangezien de stoelen (overdreven) naar buiten gemikt staan,..ik kwam daar ook pas achter toen ik zelf frames had gemaakt, als je de stoelen namelijk recht in de auto zet rijd het niet fijn.

op deze site heb ik de sparco onderstellen besteld, deze zijn speciaal voor de AX gemaakt, kwestie van erin schroeven en een stoel erop zetten..


http://www.needforspeed.co.uk/pages/sbv_pl.asp?Vehicle=CT_AX01&PartType=SSF01


Hangt dat niet van merk af? Iig staan mijn stoelen gewoon recht ;)


Ik ga even van de originele stoelen van een AX 1.4GT uit, deze originele stoelen staan overdreven naar buiten gericht al is het mij in 4 ? 5 jaar nieteens opgevallen.

Toen ik sparco stoelen had gekocht heb ik eerst zelf stoelframes gemaakt, hierop stond de stoel recht, en ik kwam er maar niet mee uit de voeten, hierna heb ik de sparco stoelframes besteld (deze zijn voor de AX op maat te krijgen), en pas toen ik beide stoelen hierop gemonteerd had viel me op dat de stoelen niet helemaal recht stonden, met als resultaat dat ik me nu een stuk gemakkelijker voel in de AX.

Ik kan het zo snel niet uitleggen, ik kan alleen zeggen dat ik ongeveer 7 jaar in AX-en rijd waarvan 2 jaar met sparco stoelen, en dat ik het verschil absoluut merkte.

Deze stoelframes zijn wel eigenlijk alleen voor sparco stoelen, maar er is plek zat om gaten bij te boren voor andere stoelen.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Post Reply