Vervangen van de boxen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Vervangen van de boxen

Post by Job »

ff een vraagje!

In mijn ax zitten nog gewoon de standaard plastic boxjes met zoals jullie weten niet echt een hele goede geluidskwaliteit. Nu heb ik ook het idee om deze vervangen voor een kwalitatief beter setje. Maar is dat wel gewoon mogelijk of moet dan meteen de hele audio worden aangepakt!?
De boxjes zijn geplaats achter dat harde plastic, is dat simpel te verwijderen, nieuwe boxen plaatsen en vervolgens het plastic weer terug plaatsen!? Past dat allemaal wel dan, de nieuwe boxen zullen waarschijnlijk een stukje groter zijn! Nouja, graag even wat tips of informatie hierover :wink: Alvast bedankt :) :roll:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Dat plastic is er zo uit, en die boxjes ook zo vervangen :) Plastic zit vast met 2 schroefjes/torxjes links en rechts naast het bakkie.

Je moet idd wel zorgen dat je dezelfde 'maat' boxjes erin terug zet, anders moet je die paneeltjes gaan aanpassen en dan word het wel wat lastiger. Haal eerst de oude eruit en neem die gewoon mee naar de winkel, is het makkelijkst :P

Ietwat betere boxjes erin doet al heel wat aan je audio; ikzelf heb ook alleen betere boxjes daar en verder niets en ik vind het geluid prima.

Ik weet niet wat voor ax je hebt, maar als er geen isolatie mat tussen zit zou ik daar wel voor zorgen, anderes resoneert alles mee.
Last edited by grietje on TueJan30, 2007 7:43:22 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

twee schroefjes los en het kan eruit. Dan kan je ff de speakers opmeten en een beter setje in die maat kopen. (uit m'n hoofd 13cm maar 10cm zou ook wel eens kunnen)

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Jochaim »

En effe twee draadjes doortrekken naar je achterbak, hoedenplank/hoedenzeltje vervangen vo0r een plank. In die plank 2 stevige "marktplaats" speakers en dan heb je voor heel weinig geld redelijk geluid...
AX Spot

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Jochaim wrote:En effe twee draadjes doortrekken naar je achterbak, hoedenplank/hoedenzeltje vervangen vo0r een plank. In die plank 2 stevige "marktplaats" speakers en dan heb je voor heel weinig geld redelijk geluid...

of dit juist niet doen, en die handige hoedenplank op zijn plek laten en die 2 draadjes juist laten uitkomen in je deuren achter die flessenhouders(2x torxschroefjes) , afmeting flessenhouder opmeten, plankje maken, speakers in monteren, terugschroeven, en voila, geluid in de deuren 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

djverhulst
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by djverhulst »

DuFF wrote:
Jochaim wrote:En effe twee draadjes doortrekken naar je achterbak, hoedenplank/hoedenzeltje vervangen vo0r een plank. In die plank 2 stevige "marktplaats" speakers en dan heb je voor heel weinig geld redelijk geluid...

of dit juist niet doen, en die handige hoedenplank op zijn plek laten en die 2 draadjes juist laten uitkomen in je deuren achter die flessenhouders(2x torxschroefjes) , afmeting flessenhouder opmeten, plankje maken, speakers in monteren, terugschroeven, en voila, geluid in de deuren 8)

heb je daar een plaatje van ?? in gemonteerde toestand en met het plankje los ??? voor het idee ??
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

gemonteerde toestand:
Image

niet gemonteerde toestand:
had ik foto's van maar kan ik niet meer vinden op de pc.

gewoon een dun plaatje mdf oid. daar leg je je flessenhouder op, tekend af, zaagt t op de goeie maat, gaatjes op de goeie plek, gat erin voor de speakers, en eventueel voor een tweeter, en een lapje stof eromheen voor de mooi, en klaar is je deurspeaker. :)

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

Ok!! Relaxt idee Duff!!

Ik wilde net alvast ff beginnen met de normale boxen, maar dat harde plastic is met zulke ontzettende kleine k*t schroefjes bevestigd. Hoe krijg je die los?! Speciale techniek ofzo :P

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

het zit vast met Torx-schroefjes meestal, dat had je toch wel al door :lol:

2 stuks naar mijn weten.

normaal kun je het zo losdraaien, en zit het niet echt vast, ik zou oppassen met het te forceren, als je het dol draaid of breekt dan ben je weer een stuk verder van huis..

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Ja met 'n torx-schroevendraaier moet je ze zo los kunnen schroeven

T15 uit m'n hoofd :) Met 'n platte of kruiskop schroevendraaier is 't onbegonnen werk...

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Glenn@nl wrote:Ja met 'n torx-schroevendraaier moet je ze zo los kunnen schroeven

T15 uit m'n hoofd :) Met 'n platte of kruiskop schroevendraaier is 't onbegonnen werk...

soms zit het ook wel is met een kruiskop vast, afgewisseld met een torx,

dat is zo onderhand wel bekend :lol:

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

12 cm niet waar?!

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fietspomp »

13 cm zit er achter, maar je kan t beste ook voor speakers doen, alleen achter is echt kl*te! En overal rubber tussen prakken, anders trilt alles mee!

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

voor zal idd ook nog wel eens gaan gebeuren. Allereerst achter, ok 13 cm dus! bedankt iig!

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Fietspomp wrote:13 cm zit er achter, maar je kan t beste ook voor speakers doen, alleen achter is echt kl*te! En overal rubber tussen prakken, anders trilt alles mee!

maar fietspomp, jij hebt een type 1 en die rammelen altijd :lol:

ow nou moet ik me inhouden want ik heb een halve type 1 :oops:

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

ja job en anders help ik je wel, mijn ax had dat ook zo, heb nu gewoon dikke speakers erin met veel geluid voor niet al te duur...(media markt)

groetjes Sander

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

hoe duur was dat setje van jou dan als ik mag vragen?
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

het is inmiddels gefixt! 2 nieuwe boxen van inderdaad mediamarkt! Uiteraard heb je verschillende prijsklasse en kwaliteiten; die van mij waren 50 eu en geven alvast een heel stukje betere geluidskwalteit als voorheen! Ik ben voorlopig weer geholpen :P

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

heb je JBL genomen?
dat heb ik namelijk..

ga je nog een subwoofertje met versterkertje inbouwen?

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

inderdaad, ik ben benieuwd wat voor merk je hebt genomen voor 50 euri!
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Post Reply