Net bleek de gordel weer nat. En dan het deel wat uit de gordel bak komt als je hem uittrekt. Maar waar is hij dan lek als het in de gordelbak terecht komt??? En hoe is dat op te lossen? Ik denk zelf de klapruit.
Last edited by first on MonNov20, 2006 6:26:08 PM, edited 1 time in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik zit hier met hetzelfde probleem, als het geregend heeft is de gordel aan bijrijderskant nat.
En das natuurlijk niet de bedoeling als je je ff aanbiedt om een vriendin in de regen op te halen
Ik zal ook eens kijken hoe de staat van het rubber is.
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
Bekende problemen lees ik al. Inderdaad de klapruitjes. Wel even wat anders voor verzinnen, ivm roest.
Nieuwe rubbers bij de dealer kosten ruim 100e per kant Dus of rubbertjes van de sloop regelen, ik heb ook gelezen dat je gaatjes kunt boren in de rubbers om het water weg te laten lopen.
Hier nog een ideetje, ringetjes zetten onder de achterste bevestiging van de ruit (daar waar het klap-scharniertje aan de carrosserie geschroefd zit). Dan moet de ruit strakker sluiten volgens mij.
Het rubber ziet er nog wel goed uit. Geen scheuren of groene alg. Wel veel zwarte smeer en dus erg smerig. Heb hem schoongemaakt en met vaseline ingevet. Hopelijk dat dat helpt.
Ik heb het idee dat sinds ik vaseline gesmeerd heb mijn gordelbak redelijk droog blijft. Dus ga de andere rubbers ook allemaal ff schoonmaken en smeren.
De tape gaat eraf van het dakkie en morgen wordt de hele boel afgekit.
Als je de vaseline zo irri vindt kun je ook talkpoeder gebruiken om je rubbers mee in te smeren. Wordt ook wel wit maar niet zo vies en heeft hetzelfde effect. Vriest niet meer vast enzo
Werkt heel goed. Sinds ik dat gedaan heb, is mijn gordel ook niet meer nat. Werkt helaas niet bij mn dakje