Howto Dashboardverlichting vervangen (type 2)
Moderator: webmasters
Howto Dashboardverlichting vervangen (type 2)
En voor al de type 2 eigenaren die met onverlichtte tellerplaten rondrijden:
Ik heb een howto-tje gemaakt voor het vervangen van de dashboardlampjes. Uitgebreid geillustreerd met foto's:
Het wordt gehost via Google-documents:
Howto Dashboardverlichting (Type 2) -- High resolution (6MB)
"iedereen kan lichtjes vervangen"
Voor opmerkingen / suggesties, plaats ze maar in dit topic.
Ik heb een howto-tje gemaakt voor het vervangen van de dashboardlampjes. Uitgebreid geillustreerd met foto's:
Het wordt gehost via Google-documents:
Howto Dashboardverlichting (Type 2) -- High resolution (6MB)
"iedereen kan lichtjes vervangen"
Voor opmerkingen / suggesties, plaats ze maar in dit topic.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Glenn, ziet er netjes uit, wij hebben wel geen type 2 maar ik snap het nu helemaal.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Netjes gemaakt zeg! Zelfs een echte leek moet het nu wel lukken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Yep! lekker duidelijk!
tis me gelukt en ik heb gelijk mooie zelfgefixte witte tellerplaatjes erin gedaan
en nu alle lampjes het weer doen
is dat echt een vet gezicht in het donker!
een andere kleur lampjes is niet eens nodig want het is echt super helder wit licht
helaas is mijn digicam kaduuk anders had ik eff wat pic's gemaakt.
binnekort een nieuwe halen maar
tis me gelukt en ik heb gelijk mooie zelfgefixte witte tellerplaatjes erin gedaan
en nu alle lampjes het weer doen
is dat echt een vet gezicht in het donker!
een andere kleur lampjes is niet eens nodig want het is echt super helder wit licht
helaas is mijn digicam kaduuk anders had ik eff wat pic's gemaakt.
binnekort een nieuwe halen maar
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Als je effe je mail geeft stuur ik ze even door naar je
zijn op ware grote dus je kunt ze zo uitprinten
nu geeft de hond licht maar het is ook een stukje flubberig plastic ook hoor
je kan ook gewoon je lampjes verven met speciale verf of van die gekleurde kapjes erover doen! werkt prima!
zorg wel dat als je de wijzers verft de tellerbak verlichting niet diezelvde kleur heeft anders zie je in het donker de wijzertjes niet meer!
zijn op ware grote dus je kunt ze zo uitprinten
nu geeft de hond licht maar het is ook een stukje flubberig plastic ook hoor
je kan ook gewoon je lampjes verven met speciale verf of van die gekleurde kapjes erover doen! werkt prima!
zorg wel dat als je de wijzers verft de tellerbak verlichting niet diezelvde kleur heeft anders zie je in het donker de wijzertjes niet meer!
eerst: hulde voor je how to!
maar de knagende vraag is nu: hoe krijg je ooit die km.kabel los..
dit is 'em (ga ik vanuit) maar ik begrijp niet hoe de bajonetsluiting dan werkt. of heeft mijn Belgje gewoon een ander systeem dan de Nl. ?
ik krijg er twee vingers bij maar daarmee krijg ik em d'r niet af.
goed, het plan was om die stap dan maar over te slaan en kijken of de kabel misschien toch gewoon lang genoeg is. maar vervolgens krijg ik de tellerbak zelf er ook niet uit omdat daar heel irritant die bevestigingspunten van blz. 4 van de how-to in de weg zitten.
kun je die gewoon wegbuigen of komt het dan uiteindelijk niet meer goed.
Nou, het is net of je met z'n tweeen klust zo
k ga nu maar even in de zon zitten en zometeen weer verder prutsen.
tips en tricks altijd welkom!
maar de knagende vraag is nu: hoe krijg je ooit die km.kabel los..
dit is 'em (ga ik vanuit) maar ik begrijp niet hoe de bajonetsluiting dan werkt. of heeft mijn Belgje gewoon een ander systeem dan de Nl. ?
ik krijg er twee vingers bij maar daarmee krijg ik em d'r niet af.
goed, het plan was om die stap dan maar over te slaan en kijken of de kabel misschien toch gewoon lang genoeg is. maar vervolgens krijg ik de tellerbak zelf er ook niet uit omdat daar heel irritant die bevestigingspunten van blz. 4 van de how-to in de weg zitten.
kun je die gewoon wegbuigen of komt het dan uiteindelijk niet meer goed.
Nou, het is net of je met z'n tweeen klust zo
k ga nu maar even in de zon zitten en zometeen weer verder prutsen.
tips en tricks altijd welkom!
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het is inderdaad makkelijker eerst bij de bak los te halen let op dat ene tandwieltje! Dat je die niet kwijt raakt dus voorzichtig eruit halen en dan heb je zo'n 50 cm speling. En uit het je tellerbak halen volgens mij kan je hem los draaien maar ben er niet geheel zeker van.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kabel van je kilometerteller loopt door het schutbord naar de bak toe, als je voor je auto staat net rechts achter je blok, onder het luchtfilter.
als je hem daar los maakt kan je hem dus blijkbaar inderdaad naar binnen toe frotten. Dan zit die km-teller kabel dus niet meer vast maar kan je - mits je stuur ervoor weg is - het ding op je schoot leggen om de lichtjes te vervangen, met de kabel nog vast!
als je hem daar los maakt kan je hem dus blijkbaar inderdaad naar binnen toe frotten. Dan zit die km-teller kabel dus niet meer vast maar kan je - mits je stuur ervoor weg is - het ding op je schoot leggen om de lichtjes te vervangen, met de kabel nog vast!
Rooney wrote:Het is inderdaad makkelijker eerst bij de bak los te halen let op dat ene tandwieltje! Dat je die niet kwijt raakt dus voorzichtig eruit halen en dan heb je zo'n 50 cm speling. En uit het je tellerbak halen volgens mij kan je hem los draaien maar ben er niet geheel zeker van.
dat wat op die foto staat is ook de km.teller kabel aan de kant van de bak.
en die krijg ik niet los.
maar dat bedoelen jullie dus niet.
EDIT oh.. lees nu weer kakanox berichtje
(wat gaat dat snel) en het begint te dagen..
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
ik heb laatst de het paneel los gehad (en de km kabel ook) om het trillen vd km naald te verhelpen. Ik heb een sloot wd40 in de kabel gegooid vanaf het uiteinde dat in de kmteller gaat. Tevens heb ik het deel van de kmteller geolied. Alles weer aangesloten maar hij trilt nog steeds, sterker nog het is iets meer geworden. Vroeg me dus een beetje af of dit nou aan mn teller zal liggen of dat die olie niet goed die kabel in is gelopen? Bij mijn oude type 1 waarbij ik het ook ooit gedaan heb hielp het wel, maar ik had daar wel het idee dat de teller meer "open" was waardoor de olie ook gemakkelijk daarin kon komen. Iemand suggesties hoe ik het alsnog kan vervangen?
tnx alvast!
tnx alvast!
kakanox wrote:kabel van je kilometerteller loopt door het schutbord naar de bak toe, als je voor je auto staat net rechts achter je blok, onder het luchtfilter.
als je hem daar los maakt kan je hem dus blijkbaar inderdaad naar binnen toe frotten. Dan zit die km-teller kabel dus niet meer vast maar kan je - mits je stuur ervoor weg is - het ding op je schoot leggen om de lichtjes te vervangen, met de kabel nog vast!
briljant idee!
kan 'zien' waar de kabel de bak in gaat
en dat rubberen bescherm hoesje er af schuiven, maar weet daarna niet hoe ie vast zit en hoe ik em los moet krijgen....
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Is dat zo'n tandwieltje dat heel lastig weer in de bak gaat? Bij een 2cv is het heel lastig de kabel+tandwieltje weer goed terug te krijgen namelijk.Rooney wrote:Het is inderdaad makkelijker eerst bij de bak los te halen let op dat ene tandwieltje! Dat je die niet kwijt raakt dus voorzichtig eruit halen en dan heb je zo'n 50 cm speling. En uit het je tellerbak halen volgens mij kan je hem los draaien maar ben er niet geheel zeker van.
Volgens mij kun je de bevestigingslipjes gewoon naar boven duwen en de tellerbak naar je toe trekken.