hele enge ax stoeltjes
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
hele enge ax stoeltjes
Heb ik weer.
ben ik naar mijn werk aan het rijden, en het eerste stoplicht naderend begin ik af te remmen.
al remmend hoor en voel ik KATACK!!
en ineens kan ik mijn stoel kantelen als een schommelstoel
tis nu net een simulator met meebewegende stoelen bij het optrekken en remmen
het rijd dus eng en het voelt raar om aan je stuur te trekken bij gasgeven en te duwen bij remmen
ik dacht dus eigenlijk aan een uitgelubberd stoelframe
blijkt gewoon dat aan de rechterkant waar die bout door de bodem zit met daaraan het stoelframe, dat hele zaakje uit mijn bodem gerukt is
helemaal finaal afgebroken. zit aan het stoelframe nu een bout met daaraan een stompje zielig staal afkomstig van de bodem
nou vraag ik me af:
als ik dit dus weer effe vastlas dit geen apk afkeur is?
het zal wel vast zitten na het lassen maar het blijft natuurlijk een zwak punt! ik doe het wel MIG lassen. maar toch.
ik kan het wel een beetje verdoezelen met bitumen o.i.d. maar ik weet niet in hoever dat ze gaan met controle van de stoelen en bevestigings punten.
ben ik naar mijn werk aan het rijden, en het eerste stoplicht naderend begin ik af te remmen.
al remmend hoor en voel ik KATACK!!
en ineens kan ik mijn stoel kantelen als een schommelstoel
tis nu net een simulator met meebewegende stoelen bij het optrekken en remmen
het rijd dus eng en het voelt raar om aan je stuur te trekken bij gasgeven en te duwen bij remmen
ik dacht dus eigenlijk aan een uitgelubberd stoelframe
blijkt gewoon dat aan de rechterkant waar die bout door de bodem zit met daaraan het stoelframe, dat hele zaakje uit mijn bodem gerukt is
helemaal finaal afgebroken. zit aan het stoelframe nu een bout met daaraan een stompje zielig staal afkomstig van de bodem
nou vraag ik me af:
als ik dit dus weer effe vastlas dit geen apk afkeur is?
het zal wel vast zitten na het lassen maar het blijft natuurlijk een zwak punt! ik doe het wel MIG lassen. maar toch.
ik kan het wel een beetje verdoezelen met bitumen o.i.d. maar ik weet niet in hoever dat ze gaan met controle van de stoelen en bevestigings punten.
Last edited by The Swarm on ThuMay04, 2006 10:02:32 PM, edited 1 time in total.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
thx das snel. maarrrrr ik ben dr toch wel achter dat een axje uit 91 een hoop kwaaltjes heeft
lijkt mij dat het verholpen is als ik er nog een extra plaatje onder las.
doe ik dat ook gelijk even bij de bijrijderskant.
en zo banen wij ons een weg door de vele kwaaltjes die ik al heb, en heb verholpen bij mijn ax die ik net 3 maanden heb
maar ik vind het ook wel leuk ergens hoor
lijkt mij dat het verholpen is als ik er nog een extra plaatje onder las.
doe ik dat ook gelijk even bij de bijrijderskant.
en zo banen wij ons een weg door de vele kwaaltjes die ik al heb, en heb verholpen bij mijn ax die ik net 3 maanden heb
maar ik vind het ook wel leuk ergens hoor
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Heb ik ook. In eerste instantie heb ik gekeken of ik dat blokje terug kon stoppen en dan mn frame dichtlassen maar dan ging het regelmatig weer fout. Beste wat je kan doen is een stukje strip met gat op je frame lassen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Offtopic...
Van mijn eend was de stoel voor de APK door de garage "vastgemaakt".
Strek ik me op een parkeerplaats al uitrollende achterover om m'n telefoon uit m'n zak te graven, KIEPERT M"N HELE STOEL ACHTEROVER! Met mij en al.
Ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om snel overeind te krabbelen en de rem in te schoppen maar damn. Lekkere garage hadden ook de motorkap niet goed dichtgezet. Kom je dan op de snelweg achter...
Van mijn eend was de stoel voor de APK door de garage "vastgemaakt".
Strek ik me op een parkeerplaats al uitrollende achterover om m'n telefoon uit m'n zak te graven, KIEPERT M"N HELE STOEL ACHTEROVER! Met mij en al.
Ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om snel overeind te krabbelen en de rem in te schoppen maar damn. Lekkere garage hadden ook de motorkap niet goed dichtgezet. Kom je dan op de snelweg achter...
Kijk uit, een Cactussssss
pcrodent wrote:Offtopic...
Strek ik me op een parkeerplaats al uitrollende achterover om m'n telefoon uit m'n zak te graven, KIEPERT M"N HELE STOEL ACHTEROVER! Met mij en al.
Ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om snel overeind te krabbelen en de rem in te schoppen maar damn. Lekkere garage hadden ook de motorkap niet goed dichtgezet. Kom je dan op de snelweg achter...
Je mag ook niet met de foon in je handen bellen achter het stuur he
Maar serious, Joost kom toch met je eend naar de eendendokter hiero!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
The same here... bij mij was de bestuurderskant ook losgebroken.
Waar een lasje al niet goed voor kan zijn
Waar een lasje al niet goed voor kan zijn
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Niet proberen te gaan lassen. Daar wordt het niet beter op, tenzij je een top lasser bent. En dan nog ben je er langer mee bezig als dat je effe een ander stoelframe monteerd op je huidige stoel. (ja ook de rugleuning overzetten).
Of als je op de sloop een zelfde stoel ziet, deze gewoon monteren.
Of als je op de sloop een zelfde stoel ziet, deze gewoon monteren.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Kakelbont wrote:Niet proberen te gaan lassen. Daar wordt het niet beter op, tenzij je een top lasser bent. En dan nog ben je er langer mee bezig als dat je effe een ander stoelframe monteerd op je huidige stoel. (ja ook de rugleuning overzetten).
Of als je op de sloop een zelfde stoel ziet, deze gewoon monteren.
Volgens mij gaat het om de bevestiging van het frame aan de bodem van de auto. Met andere woorden er moet een plaat met aangelaste moer in de bodem gelast worden. Want als ik het goed heb begrepen is het frame van de stoel nog intakt en hangt er een stuk losgebroken bodem aan het stoelframe.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Henk Bats wrote:Kakelbont wrote:Niet proberen te gaan lassen. Daar wordt het niet beter op, tenzij je een top lasser bent. En dan nog ben je er langer mee bezig als dat je effe een ander stoelframe monteerd op je huidige stoel. (ja ook de rugleuning overzetten).
Of als je op de sloop een zelfde stoel ziet, deze gewoon monteren.
Volgens mij gaat het om de bevestiging van het frame aan de bodem van de auto. Met andere woorden er moet een plaat met aangelaste moer in de bodem gelast worden. Want als ik het goed heb begrepen is het frame van de stoel nog intakt en hangt er een stuk losgebroken bodem aan het stoelframe.
Groetjes, Henk
Klopt volledig. Het frame van de stoel is losgebroken van de bodem.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Volgens mij gaat het om de bevestiging van het frame aan de bodem van de auto. Met andere woorden er moet een plaat met aangelaste moer in de bodem gelast worden. Want als ik het goed heb begrepen is het frame van de stoel nog intakt en hangt er een stuk losgebroken bodem aan het stoelframe
Klopt! Ik Heb dus idd een 4kant blokje aan de bout zitten en ik denk dat dat 4 kante blokje door de bodem is gescheurt
Is wel een suffe bevestiging
Hangt je leven af van een klein 4kant blokje
dus origineel is het
Stoelframe met bout door bodem vast aan blokje
en nu is het stoelframe los met bout stukje bodem en dan 4kant blokje
straks wordt het
stoelframe met bout door bodem vast aan hele dikke hardcore plaat i.p.v. miezerig blokje
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM