Gaaf! Beetje BX-idee (zoveel mogelijk plastic) maar dan een cabriolet. Ofzo. Heel apart gezicht wel, soort samenraapsel van allerlei PSA-producten en dan wat eigen dingen erbij geknutseld... jammer dat er maar zo weinig van zijn, na DAF kon Nederland wel weer wat vers chauvinisme gebruiken.
Nee White Power is een wereldberoemde verenfabrikant. Komt oorspronkelijk uit de motorcross geloof ik. Nederlandse crosser is ooit zelf veren gaan maken omdat ie niks fatsoenlijks kon vinden. Hij spoot ze wit omdat ie dat had liggen of goedkoop aan kon komen of zoiets in ieder geval. Zo is WP ontstaan. Later zijn ze volgens mij ook dempers gaan maken.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat die 'eigen inzichten' van MAX waren en wat die aanpassingen dan inhielden. Weet iemand daar meer van toevallig?
Sowieso zijn MAX-jes de absolute ?ber AX-en. Echt helemaal geweldig! [zwijmel] :drunken:
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van zo'n MAX, gekocht van een citroenverzamelaar.
Deze heeft de auto omgetoverd van een sierlijke zwaan naar een lelijk eendje. (geen 2 chevaux).
en hem daarna vijf jaar laten verpieteren in een schuur.
mocht er belangstelling voor bestaan dan zal ik de restauratie verder op dit forum plaatsen.
Hallo Ruud, welkom. Ik ben hier zeker in geïnteresseerd en met mij denk ik nog genoeg anderen. Ik zou zeggen maak een wie-is-wie aan waar je de nodige foto's plaatst en waar je ons op de hoogte houdt van je restauratie. Wat is er eigenlijk met de auto gebeurd?
foto plaatsen wil nog lukken.
Maar zoals ik al zei , de wagen heeft 5 jaar stil gestaan en tijdens dit verbijf is er iets op de a stijl gevallen.
stijl beschadigd, voorraam kapot, softop uitgescheurd enz.
Ik ken de geschiedenis van de auto dus dat helpt bij de restauratie.
De wagen is op kenteken gekomen in 1992 alvorens deze op de auto rai als demo wagen heeft gestaan, samen met de pick-up uitvoering.
Oorspronkelijk was de auto metallic antraciet met een gele baan aan de onderzijde, maar omdat de vorige eigenaar dat niet
mooi vond heeft deze hem overgespoten in een rode kleur , welke nu flets aan het worden is.
Het spuitwerk heeft zich uitgebreid tot spetters op de leren recaro stoelen van de primer en uitwaaieren op de binnen portieren
en op vele stukken van de verzinkte caroserie.
Verder alles slecht en kapot in elkaar geprutst en electrisch een kleine ramp.
Daarintegen is er mechanisch niets mis ( tot zover) en de verzinkte carosserie is op sommige plaatsen nog als nieuw.
dus na twintig jaar zit het de met de 20 jaar garantie op roest wel goed.