Banden

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Banden

Post by megator »

okay ik heb wat vragen over mijn banden. Ik he been 1.1 first impression. En ik wou weten wat de juiste bandenspaning voor mijn banden is. Als ik in het boekje kijk zie ik 3 kolomen met helemaal boven aan V dan A dan R elk in zijn eigen kolom. Wat betekent dit? Onder de V en A staat 2.0 en onder de R 2.2. welke moet ik hebben? Mijn linker voorband is heel erg versleten waar kan dit aan ligen? De rechter voorwiel ziet er noch goed uit en ze zijn van dezelde tijd.
Image

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

Komt waarschijnlijk nog een puntje bij op je todo lijstje uitlijnen?

hoe is de band gesleten?

midden versleten --> te hard opgeblazen
zijkanten versleten --> te zacht
een kant versleten --> sporing niet goed

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Banden

Post by Bossie »

megator wrote:okay ik heb wat vragen over mijn banden. Ik he been 1.1 first impression. En ik wou weten wat de juiste bandenspaning voor mijn banden is. Als ik in het boekje kijk zie ik 3 kolomen met helemaal boven aan V dan A dan R elk in zijn eigen kolom. Wat betekent dit? Onder de V en A staat 2.0 en onder de R 2.2. welke moet ik hebben? Mijn linker voorband is heel erg versleten waar kan dit aan ligen? De rechter voorwiel ziet er noch goed uit en ze zijn van dezelde tijd.


V - Voor
A - Achter
R - Reservewiel

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Als je je stuur loslaat op een rechte weg. Blijft ie dan netjes rechtdoor rijden? Of gaat ie vrij snel van de weg af. (meerdere wegen proberen ivm spoorvorming).

Als ie te snel van de weg af wil gaan moet je hem idd laten uitlijnen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat kan van meer dingen afhangen Mark ;)

bijv. een zenuwachtige besturing (heel graag rechts/linksaf willen) of juist helemaal niet de bocht door te krijgen zijn doordat het stuur heel graag terug wil draaien kan ook betekenen dat uitlijnen nodig is.

als alleen je camber niet goed staat (aan beide kanten dezelfde afwijking) merk je zelfs niks aan de besturing tenzji je flink door gaat rijden, maar slijten je banden alleen aan de binnenkant of buitenkant :)

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

nou de auto trekt naar geen kant. en ik ga best hard door de bocht maar de andere banden zien er niet zo slecht uit. mijn stuur trilt wel tusen de 100 en de 120. ik heb gehoord dat dit met balanceren te maken heeft dus heb ik al een afspraak met de dealer om ze te balanceren. Weet iemand hoveel dat moet kosten? hier wat fotos van mijn banden.

links

Image
Image

rechts

Image
Image
Image

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Ik heb net mijn rechterband eraf gehaald en ik zag dat het schroefje dat de remschijf fast houdt kapot is. kan dit de triling in mijn stuurwiel veroorzaken?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

megator wrote:Ik heb net mijn rechterband eraf gehaald en ik zag dat het schroefje dat de remschijf fast houdt kapot is. kan dit de triling in mijn stuurwiel veroorzaken?


als je wiel goed vast zit niet :lol:

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Is geen probleem dat schroefje. Ik heb hetzelfde probleem met mijn 1.1 gehad, toevallig net vandaag uitgebalanceerd. Probleem is nu weg.

Balanceren hoeft niet duur te zijn. Hangt een beetje van de garage af.

Post Reply