Aanstaand weekend ga ik de koppakking van een AX Diesel vervangen. Mijn eigen AX Diesel helaas. Aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met dieselmotoren (een keer de distributie vervangen van een A4 2.5 TDI.. which was hell, maar goed) rijzen daar bij mij toch wat vragen.
Ik kan alvast kiezen uit 2 koppakkingen: Van grafiet en van staal. De prijzen liggen dicht bij elkaar, maar wat zijn de verschillen, welke is sterker?
Graag zou ik ook weten waar ik dit spul het beste (lees: goedkoopste) kan kopen. Mijn vaste leverancier voor koppakkingen heeft nl. geen spullen voor diesels
En ik ga hieronder even mijn voorlopig onderdelenlijst quoten. Kan best zijn dat ik iets niet weet of vergeet (doe 't ook ff snel vanaf m'n werk); if so, let me know.
[quote="onderdelenlijst"][/quote]
Koppakking AX Diesel vervangen.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zet in ieder geval pomp enzo goed op tijd vast met bouten. principe pakking vervangen is hetzelfde als bij een benzine alleen is het allemaal wat lomper.
Zou wel de bouten vervangen maar dat komt omdat ik er al een paar gebroken heb bij terug monteren en op spanning zetten.
Belangrijk bij een 1.4 D is het controleren van de uitsteek van de bussen boven de rand van het onderblok. Door de jaren zakken de bussen wat naar beneden en komen onder de rand te liggen. dan ligt de pakking netjes klem tussen onderblok en kop maar staan de bussen nog veel te los. Remedie is het onderblok laten vlakken zonder de bussen er in en de boel monteren, gaat weer 100.000 mee.
P.
Zou wel de bouten vervangen maar dat komt omdat ik er al een paar gebroken heb bij terug monteren en op spanning zetten.
Belangrijk bij een 1.4 D is het controleren van de uitsteek van de bussen boven de rand van het onderblok. Door de jaren zakken de bussen wat naar beneden en komen onder de rand te liggen. dan ligt de pakking netjes klem tussen onderblok en kop maar staan de bussen nog veel te los. Remedie is het onderblok laten vlakken zonder de bussen er in en de boel monteren, gaat weer 100.000 mee.
P.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:Van welke TU-motor weet jij niks?
Nou ja, dit gaat voorlopig nog ff niet door! Heb een ander blok
Heb je toevallig het deksel van de waterpomp over? Mijne is gesneuveld... Wil ik morgen (zondag) anders wel komen halen, tegelijk met een hoedenplank...
AX 1.5D 1993
Mijn meisje heeft al een '91 AX GT
Mijn meisje heeft al een '91 AX GT
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hmm, dan wil ik morgen best even komen kijken. Ik heb het oude ding in de Alfa liggen dus dan zie ik gauw genoeg of het de goede is. En dan bezorg ik je een verse, want die heb ik nu toch al besteld. Morgen ben ik rond 11:00 uur ergens op weg richting Soest/Baarn, en rond 13:00 weer op weg terug. Je zit min of meer op mijn routem, dus... zou dat kunnen?
AX 1.5D 1993
Mijn meisje heeft al een '91 AX GT
Mijn meisje heeft al een '91 AX GT
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
yuri 75 wrote:Hmm, dan wil ik morgen best even komen kijken. Ik heb het oude ding in de Alfa liggen dus dan zie ik gauw genoeg of het de goede is. En dan bezorg ik je een verse, want die heb ik nu toch al besteld. Morgen ben ik rond 11:00 uur ergens op weg richting Soest/Baarn, en rond 13:00 weer op weg terug. Je zit min of meer op mijn routem, dus... zou dat kunnen?
heb je msn? voeg me even toe
Last edited by kevin.broke on SatMay27, 2006 10:21:45 PM, edited 1 time in total.