Remtrommel probleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Remtrommel probleem
Ik wordt helemaal hopeloos van me achterremmen.
Pas heb ik de handrem gesloopt door hem te hard aan te trekken. In de trommel was het stelmechanisme afgebroken.
Nu heb ik alle kabels. En de ALLES in de beide trommels vernieuwd.
Nu loopt de rechter achtertrommel opeens zwaarder dan de linker.
Heeft niets met de handremafstelling te maken. Die is goed.
En met rijden... Wordt de rechter trommel VEEL heter dan de linker. De rechter kun je zowat je vingers niet meer ophouden na wat " race" gedrag. De linker is gewoon warm.
Als ik NIET rem worden de allebei niet warm. Wat is dit voor vaag rot probleem?
Pas heb ik de handrem gesloopt door hem te hard aan te trekken. In de trommel was het stelmechanisme afgebroken.
Nu heb ik alle kabels. En de ALLES in de beide trommels vernieuwd.
Nu loopt de rechter achtertrommel opeens zwaarder dan de linker.
Heeft niets met de handremafstelling te maken. Die is goed.
En met rijden... Wordt de rechter trommel VEEL heter dan de linker. De rechter kun je zowat je vingers niet meer ophouden na wat " race" gedrag. De linker is gewoon warm.
Als ik NIET rem worden de allebei niet warm. Wat is dit voor vaag rot probleem?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Dus alleen verschil tussen links en rechts als je stevig remt. Dan denk ik aan niet goed werkende remdrukbegrenzing aan ??n kant. Of een probleempje met niet goed ontluchten van de achterremmen.
Neem gezien de foto's van de AX aan dat het een model is met begrenzing in de remcylinders zelf. Of heb je een regelaar los tegen de achteras aan zitten?
P.
Neem gezien de foto's van de AX aan dat het een model is met begrenzing in de remcylinders zelf. Of heb je een regelaar los tegen de achteras aan zitten?
P.
Het kan haast niet de rem zijn die vast blijft zitten. Want dan zou die ook heet moeten worden als ik heel eind rij zonder te remmen. En dan blijft ie wel koud.
Zitten ook net 2 splinternieuwe remcylinders op. Lijkt mij niet dat dat het is. Ontlucht zijn ze ook allebei perfect. Lijkt wel of de ene remvoering gewoon VEEL meer frictie heeft. Ik heb nog nooit een hete trommel gevoelt. Die dingen waren met mijn vorige remmen eigenlijk altijd koud.
Als je rem aan zou lopen zou je ook die trommel er niet af krijgen. En er niet op... Snap niet waarom ie dan zwaar loopt. Als je die naafbout iets losser draait loopt ie wel vrij. Maja. Die wil je toch echt wel max vast hebben.
Misschien moeten die remschoenen nog wel inslijten. Staat op dat je 200km niet hard mag remmen. Dus sja. Wie weet is dat ut wel. En waarom die dan zwaar loopt geen idee.
Zitten ook net 2 splinternieuwe remcylinders op. Lijkt mij niet dat dat het is. Ontlucht zijn ze ook allebei perfect. Lijkt wel of de ene remvoering gewoon VEEL meer frictie heeft. Ik heb nog nooit een hete trommel gevoelt. Die dingen waren met mijn vorige remmen eigenlijk altijd koud.
Als je rem aan zou lopen zou je ook die trommel er niet af krijgen. En er niet op... Snap niet waarom ie dan zwaar loopt. Als je die naafbout iets losser draait loopt ie wel vrij. Maja. Die wil je toch echt wel max vast hebben.
Misschien moeten die remschoenen nog wel inslijten. Staat op dat je 200km niet hard mag remmen. Dus sja. Wie weet is dat ut wel. En waarom die dan zwaar loopt geen idee.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Als je lager naar de kl*te is... Waar ik ook al aan gedacht heb... Wordt dan je trommel HEET?
Ik weet trouwens sowieso niet hoe heet een trommel mag worden. Ik weet dat je je op je schijf je vingers direct verbrand. Maar kan dat bij een trommel ook?
Enne... Een verrot lager maakt toch herrie?
Ik weet trouwens sowieso niet hoe heet een trommel mag worden. Ik weet dat je je op je schijf je vingers direct verbrand. Maar kan dat bij een trommel ook?
Enne... Een verrot lager maakt toch herrie?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ik ga morgen gewoon naar mijn werk ermee. Totaal 60km. Zie wel wat er gebeurd. Wiel zal er toch echt niet opeens aflopen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
q01z wrote:neuh, vastslaan lijkt me logischer
maar wellicht gaat het ook wel goed! laten we het hopen
Dat zou dan mijn eerste wielspin met een achterwiel zijn dan.
Zonder gekheid. Ik wordt echt doodziek van die trommels. Ik zit nou 4 zaterdag achter elkaar te kloten met die dingen.
1ste zaterdag. APK klaar maken... Alleen de handrem deed ut niet. Dus ff handremkabels vervangen. JEEE alles werkt weer.
3 dagen later met een maat. Heeee kijk eens hoe goed mijn handrem het doet. RUK...... GOENK!!!!!!!!!!. ..... (hard gelach van naast me)... Zelf zoiets van Hmmmm. k*t... Dat waren vast mijn nieuwe kabels...
2de zaterdag... Nieuwe kabels gehaald... Damn... Zijn de kabels niet... Stelmechanisme trommel afgebroken. Alle tandjes pleite. En jaja. Dat zijn echt MINI tandjes. Vind je het gek dat het breekt... Dus klaar voor die dag.
3de zaterdag... Nieuwe remmen besteld. 14.00 begonnen. Lekker rustig bezig. Alles soepeltjes vervangen. Remcylinders. Remschoenen. Handrem er weer in. Alles dicht maken..... Verrek... De handrem werkt WEEER niet.
Blijk ik met die ruk de buitenkabel van de handremkabel geplet te hebben. Dat waren dus 2 SPLINTER nieuwe kabels. Allebei verrot. In 1 ruk. Was toen 17.30. Dus weer beide kabels vervangen. Stellen ging nu goed. Loopt opeens die gare rechtsachter remtrommel zwaar...
Met rijden merk en hoor je dus niks. Alleen dat met remmen die trommel gloeiend heet wordt. En die andere gewoon lauw / warm...
Nu zal je zien dat omdat ie te heet wordt die remschoenen weer gaan glazuren. En ik binnenkort mijn lagers en weer mijn remschoenen kan vervangen.
Maar door een mogelijke gare lager kunnen je trommels toch niet heet lopen... Bwahhh.
1 ding weet ik zeker. Als ik op die bewuste dinsdag avond van mijn handrem af had gebleven.......
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
In ieder geval probleemloos op mijn werk aangekomen. Geen rare geluiden gehoord...
Rechts achter was nog steeds duidelijk heter.
Krijg ik gisteravond een sms van me oom. Dat ie een ring had gevonden die achter de naafbout hoorde... Kan me niet voorstellen dat ik hem vergeten ben. Wat zou er gebeuren als je die ring vergeten ben?
Rechts achter was nog steeds duidelijk heter.
Krijg ik gisteravond een sms van me oom. Dat ie een ring had gevonden die achter de naafbout hoorde... Kan me niet voorstellen dat ik hem vergeten ben. Wat zou er gebeuren als je die ring vergeten ben?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Vanavond de ring ertussen gezet...
Haalt niets uit. Alleen het lager blijft nu nog over.
Gaan we die ook maar vervangen.
Haalt niets uit. Alleen het lager blijft nu nog over.
Gaan we die ook maar vervangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Als je de centrale bout iets losser doet loopt het wel soepel.
En het remt wel gewoon goed. Dus ik denk niet dat de trommel krom is.
Als je de moer goed hard aandraait gaat ie dus zwaar lopen. Alsof het lager geplet wordt.
Van het weekend gaan we het even testen. Een dikke bout in de bankschroef. Trommel erop. Moer erop. Keihard aandraaien. En kijken of de trommel ook zwaar loopt op een bout in de bankschroef. Zo ja. Lager gaar. na 90000km. Das ook snel.
Maar goed schijnt dat lagers niet goed tegen brede banden kunnen. En velgen die verder naar buiten staan.
En het remt wel gewoon goed. Dus ik denk niet dat de trommel krom is.
Als je de moer goed hard aandraait gaat ie dus zwaar lopen. Alsof het lager geplet wordt.
Van het weekend gaan we het even testen. Een dikke bout in de bankschroef. Trommel erop. Moer erop. Keihard aandraaien. En kijken of de trommel ook zwaar loopt op een bout in de bankschroef. Zo ja. Lager gaar. na 90000km. Das ook snel.
Maar goed schijnt dat lagers niet goed tegen brede banden kunnen. En velgen die verder naar buiten staan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Misschien zojuist een oorzaak bedacht...
Toen ik mijn nieuwe AEZ velgen kreeg waren we vergeten bij het probleem wiel van nu de bouten vast te draaien.
Na een paar km van " waar komt die rammel vandaan " kwam ik daarachter.
Misschien is dat wel niet zo goed voor het lager geweest...
Toen ik mijn nieuwe AEZ velgen kreeg waren we vergeten bij het probleem wiel van nu de bouten vast te draaien.
Na een paar km van " waar komt die rammel vandaan " kwam ik daarachter.
Misschien is dat wel niet zo goed voor het lager geweest...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Als je de centrale bout iets losser doet loopt het wel soepel.
En het remt wel gewoon goed. Dus ik denk niet dat de trommel krom is.
Als je de moer goed hard aandraait gaat ie dus zwaar lopen. Alsof het lager geplet wordt.
Van het weekend gaan we het even testen. Een dikke bout in de bankschroef. Trommel erop. Moer erop. Keihard aandraaien. En kijken of de trommel ook zwaar loopt op een bout in de bankschroef. Zo ja. Lager gaar. na 90000km. Das ook snel.
Maar goed schijnt dat lagers niet goed tegen brede banden kunnen. En velgen die verder naar buiten staan.
Staat er nergens op internet ofzo met wat voor moment je die centrale bout vast moet draaien? Ik heb van die bouten nl geen idee met welk moment ze horen te zitten, maar ik weet wel dat "keihard aandraaien" niet helemaal de bedoeling is.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"