Hoog stationair lopen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
wim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Hoog stationair lopen

Post by wim »

Nadat ik dus weer een nieuwe ontstekingsmodule heb geplaatst, heb ik de ECU gereset. Ik ben als volgt te werk gegaan: Ik heb hem eerst warm laten draaien, vervolgens accupool losgehaald, 10 minuten laten staan, weer vastgezet, gestart zonder gas te geven, 10 minuten tot een kwartier stationair laten draaien.
Maar nu draait ie heel hoog stationair!
Hoe kan dat??? Heb ik iets fout gedaan?
Wie kan mij helpen.
Er doet zich overigens nog iets voor: tijdens het rijden valt opeens de motor weg, ik bedoel hij gaat opeens niet meer harder, je kan het gas intrappen wat je wil, maar er gebeurt niets. Als ie stilstaat slaat ie niet af, maar draait stationair, en na ee npaarminuten kan ik er zo weer mee weg rijden. Ik vind het vreemd. Wie kan mij helpen?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

klinkt toch behoorlijk als een noodprogramma vd ECU als ik het zo mag zeggen..

rookt de ax ook zwart? dus dat hij veel te rijk loopt? (ook te ruiken..)

normaal is hoog stationair gewoon een vacuumslangetje dat ergens los is gegaan... (9/vd10 x) dus wellicht dat ook nog even controleren? als hij valse lucht aanzuigt gaattie ook harder lopen en alstie dan tevele lucht krijgt kandie stikken..
Image

wim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by wim »

Oke, daar kan ik nog eens naar kijken, hij rookt overigens wel redelijk veel, maar niet zwart.
Wat bedoel je met het noodprogramma? is daar wat aan te doen, zodat ie weer in het normale programma komt?

wim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by wim »

Oke, ik heb de ECU opnieuw gereset, terwijl de auto zich inregelde zag ik dat dehet huis op de injector niet helemaal goed zat. Ik heb de auto 10 minuten laten inregelen, uitgezet en weer gestart, maar hij begon toch weer hoog stationair te draaien. Uitgezet en het enige wat ik toen gedaan heb, is het huis aangedrukt zodat die goed op de injector of carborateur zat. Ik wil hem starten, maar zie dat het motormanagementlampje niet brandt. Hij wilde niet meer starten!!!! Ik heb echt alles nagekeken, zoveel mogelijk stekkerverbindingen gecontroleerd, ander ontstekingsmoduul geprobeerd, maar niets werkte. Getracht aan te slepen, maar ook dat werkte niet. Uiteindelijk de benzinepomp. Om te controleren of die wel werkte heb ik er spanning opgezet, en je hoorde hem draaien. Precies op dat moment ging ook het motormanagementlampje weer branden. Starten en hij loopt als een zonnetje.
Wie kan mij nu vertellen hoe dat kan? Heeft iemand dat ook bij de hand gehad? Zou graag wat horen want hij wil af en toe nog wel eens spontaan uitvallen. En als iemand mij nu een oorzaak van dit geheel kan geven, ben ik geholpen.

Post Reply