remdrukbegrenzer

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

remdrukbegrenzer

Post by denny »

Ok mensen heeft iemand van jullie toevallig gegevens over de redutiewaarden van de remkrachtbegrenzer van een saxo en een 106 rally. Schijven achter.
Testwaarden zijn ook goed?

bij trommels reduceert hij de remkracht met 75%
100 bar druk voor de begrenzer geeft 25 bar na deze. ik moet dit weten om te kijken welke remdrukbegrenzer ik wil gaan gebruiken.

groeten

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

per ongeluk het berichtje gewist maar hier kan het ook onder.

de remdrukregelaar van een AX is prima aan te passen voor schijven achter. het is bij een verlaagde auto beter om de veer naar de as er af te halen en met het kleine schroefje met veer op de regelaararm de begrenzing aan te passen. controleer eerst of de regelaar nog wel werkt, je moet de plunjer op en neer zien gaan bij intrappen van het pedaal.

Afstellen kan met een remmenbank bij de garage, gewoon de achterwielen er op en door rustig de begrenzer te verstellen de remkracht aanpassen. Stel zelf die dingen op gevoel af. gewoon een stuk losdraaien, een beetje glibberige parkeerplaats opzoeken en remmend in een bocht een goede balans vinden tussen niet te snel uitbreken achter maar toch wel remmen. zorg wel dat je voldoende ruimte om je heen hebt want het reageert soms heel leuk.

P. :)

Post Reply