PeterM wrote:Zag de vraag over stuurbekrachtiging.
Ken een paar AX-en waar de stb. set uit een saxo of 106 in geprutst is. Die draaien op een electr pomp en hebbben ongeveer hetzelfde stuurhuis. Het setje is vrij simpel over te bouwen. Pompjes zijn overigens niet al te robuust dus vrij duur op de sloop.
TTF wrote:wellicht omdat het met een electrische pomp werkt, zou je misschien er een schakelaar op kunnen zetten, of overleeft de pomp dat niet..?
De pomp zal het wel overleven, maar je armpjes niet, je moet dan nog veel harder aan het stuur trekken omdat het bekrachtigde stuurhuis dan tegen werkt.
Ach wat echte bikkels hebben geen stuurbekrachtiging nodig
(ik ben geen bikkel, daarom rij ik in een Xantia)
Ik weet een vts te staan, zelfde waar mijn onderstel onder vandaan komt.
zal niet enorm veel kosten, maarja een ax met stuurbekrachteging dat hoort niet echt vind ik
Drake wrote:maarja een AX met stuurbekrachteging dat hoort niet echt vind ik
Inderdaad zonder stuurbekrachteging sturen die dingen lekker strak door de bocht, om maar te zwijgen van een ZX zonder stuurbekrachteging . Ik heb aardig wat bling-bling auto's in de bocht bij het Prins-Clausplein het nakijken gegeven met mijn ZX
Stuurbekr. is wel relaxed hoor!
Ben het wel eens dat je iets "gevoel" met sturen inleverd
maar dit is nihiel en met inparkeren is het wel makkelijk sturen!
Stuurhuis en de pomp plaatsen en natuurlijk
het elektrisch aansluiten met relais en welke gezekerd wordt met 70amp!
is zeker goed te doen als je een beetje hadig bent
Carst..
Ax16v wrote:Stuurhuis en de pomp plaatsen en natuurlijk het elektrisch aansluiten met relais en welke gezekerd wordt met 70amp! is zeker goed te doen als je een beetje hadig bent Carst..
eitje dus, pomp is electrisch, of door de motor aangedreven?
Bij een saxo is de stuurbekrachtigingspomp elektrisch
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Stuurbekrachtiging... bah. Dan krijg je zo'n plastic-auto-gevoel als bij de vorige van m'n ouders. De enige manier waarop je wist dat je inderdaad remde of gaste of ontkoppelde als je je voet naar beneden deed was dat de auto anders ging bewegen. Je voelde echt niks
Nee, lekker hengsten aan het stuur is voor echte mannen (en vrouwen )!
Bij de saxo is de stuurbekrachtiging fijn. Dus het saxo systeem zal bij de ax ook wel goed aan voelen. Alleen past het totaal niet bij mn dieet
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.