Aceton

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Aceton

Post by Flamme »

Heeft er hier iemand ervaring met rijden met een kleine scheut aceton door de benzine heen?
het schijnt dat dit een positieve invloed heeft op het verbruik van het brandstofmotortje...
hoe denken jullie hier over?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

het zal mij benieuwen of hier iets moois uitkomt.

(het zou me niet verbazen als het benzineleidingen kan wegvreten.)
maar als er mooie resultaten zijn.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

hebben wij ook een discussie over op het renault 5 clubcinq forum

http://www.clubcinq.nl/forum/viewtopic. ... ght=aceton


(m'n 100e post :roll: )

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Post by Flamme »

van het www.clubcinq.nl forum:
Gisteren had mijn vader op zijn werk een discussie met collega's over het gebruik van aceton in de brandstof. Het schijnt namelijk dat aceton de oppervlaktespanning van de brandstof sterk verminderd, daardoor wordt de verstuiving en de verbranding beter en zou de motor 10-30% zuiniger worden en ook nog eens meer vermogen krijgen!!

Dit verhaal wordt deels bevestigd doordat ze in Amerika ethanol aan de brandstof toevoegen?

Bij diesel moet er 0,15% van de tankinhoud aan aceton bij en bij benzine is dit 0,2%.


Zulk soort producten hebben een slechte werking op slangen, pakkingen en andere delen..
Aceton is een 'weekmaker'....persoonlijk zou ik het niet doen..(net als sla-olie in je brandstof...i.v.m. hogere zuurgraad etc.)


als er maar 0,2% bij in moet voor benzine motoren, lijkt mij dit toch verder geen nadelige heeft toch?

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Daar lees ik dat het zou gaan om de oppervlaktespanning van de brandstof, die wordt lager en dus is er een betere verneveling en daardoor zou de motot efficienter werken (zuiniger en meer vermogen).

Je zou 0,2% aan je brandstof toe moeten voegen. Dus als ik 30 liter tank, moet er 6ml aceton bij. Niet veel dus!

Aceton lost idd wel veel op, waarschijnlijk niet al te best voor je slangen en pakkingen.

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

de beste manier om zuiniger te rijden blijft volgens mij je rechter voet in bedwang houden, al zou 't iets zuiniger rijden, als je volgas blijft rijden maakt 't ook geen moer uit

maar ja, ik ga niet de moraalridder uithangen :roll:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

benzine moet branden!!!! :lol: , hoewel dat steeds duurder word :(

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

maar 6ml, zou dat werkelijk zoveel effect hebben ? Wordt toch gemengt... Denk dat je er misschien op langer termijn wat van gaat merken? Wie weet andere slangen plaatsen die hier wel tegen kunnen... Kost misschien wat, maar als je echt bepaald hoeveelheid% uit kan sparen op je benzine moet je eens kijken wat je ermee opschiet!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

6ml is waarschijnlijk genoeg om de oppervlakte spanning te verminderen. Een mini druppel dreft doet hetzelfde met een bak water. Ik vraag me alleen af hoe het zit in het brandstofaanvoersysteem. Dat werkt met druk en het eind van de brandstofslang heeft maar een klein oppervlak.

Het is wel een vraag voor de mythbusters!

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Eriks wrote:Het is wel een vraag voor de mythbusters!


Emailen!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Drake wrote:benzine moet branden!!!! :lol: , hoewel dat steeds duurder word :(


vandaag weer met 0.4 cent goedkoper geworden :clown

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

Ik vind het een erg spannend verhaal....

Vooral de opmerking in Amerika rijden ze op ethanol...

WTF volgens mij hebben deze twee stoffen helemaal nix met elkaar te maken, ethanol wordt gebruikt omdat a het een bio product is en b het een erg hoog octaan getal heeft...

Ik ga dit echt niet proberen echt n broodje aap verhaal!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

hier nog meer: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?p=427593

Broodje aap, geen idee. Het kan wel werken, maar volgens mij heeft het genoeg nadelen en onzekerheden om het niet te proberen!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/terugkijken.php?id=19

daar staat een topic over rijden op aceton:

RIJDEN OP ACETON

De benzineprijzen rijzen de pan uit. Hoog tijd dus om alternatieve brandstof te zoeken. Jakhals Lauren test of je auto ook rijdt op aceton en hoeveel geld je daarmee op jaarbasis bespaart.

BEKIJK:

WMP-hi
WMP-low
Real-hi
Real-low
Last edited by Eriks on WedOct26, 2005 7:45:52 PM, edited 1 time in total.

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Op mijn werk (sneltransport/-koeriers bedrijf) rijden we met grote dieselbussen (verlengde Sprinters, LT's, pick-up, etc.) en daar moeten we ook speciaal spul bij de tank mengen. Ik zal eens kijken wat het is. Daar zouden de auto's ook zuiniger van gaan rijden en het schijnt dat het bij een paar auto's werkt, niet allen (ligt er ook aan wie er rijdt, de ene rijdt harder dan de andere). Maar daar moeten we inderdaad ook een bepaald aantal ml per liter in doen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

dat filmpje van de jakhalzen is dan wel weer grappig en daar ga je toch weer van twijfelen.

jaap1980
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 94
Joined: MonMar14, 2005 10:55:00 AM
Location: Den Haag

Post by jaap1980 »

Het was laatst op TV op ned 2 volgens mij. Ze hebben het toen getest door een bepaalde afstand te rijden en vervolgens weer te tanken. Met aceton in de tank rijdt de auto zo`n 15% zuiniger dan zonder die aceton. Dus het werkt wel degelijk! Wat ik wel jammer vind, is dat ze met geen woord over de gevolgen op langere termijn gerept hebben. Misschien wel omdat dit dus helemaal niet bekend is maar ik heb m`n twijfels of dit goedje goed voor je motorblok is :roll:

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

heeft iemand het inmiddels al getest? Ik ben wel benieuwd namelijk!!

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

Browny wrote:dat filmpje van de jakhalzen is dan wel weer grappig en daar ga je toch weer van twijfelen.


toch vind ik dat je met zo'n korte test niet direct een conclusie kan trekken
misschien hadden ze eerst wind tegen en toen wind mee, was het drukker op de weg waardoor je meer moest afremmen/optrekken

dit kan je volgens mij alleen testen door 4x bv een tank benzine leeg te rijden en 4x een tank benzine met aceton leeg te rijden

maar graag heb ik dat iemand anders 't voordat ik 't doe probeer :lol:

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

nou ik wil het best proberen een keer, van een concentratie van een paar promille wordt ik niet zo zenuwachtig hoor! Echter heb ik net een compleet volle tank, en wil ik het goedje er wel vantevoren in een lege tank ingooien, zodat ik het met het vulpistool goed kan mengen en het niet mn benzineslang kapot maakt. Dus dat gaat me de komende tijd nog niet lukken, zoveel tank ik niet. Wie moet er toevallig een dezer dagen tanken, en doet het er eventjes bij, als het werkt is het fantastisch natuurlijk!! Ik ben met je eens dat die test op tv onzin was, ook het feit dat de afstand veel te kort was. De hoeveelheid die men rijdt met een tank in de ax (in mijn geval iets van 650 km ofzo) is natuurlijk wel een prima test. Mocht de claim van iets van 15% ofzo waar zijn, dan zou je dus rond de 750km uit moeten komen, dat merk je iig wel!

Post Reply