Wielnaven overzetten 1.4 GT naar 1.4 tgs ?????

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Citrosan
AX Master
AX Master

Wielnaven overzetten 1.4 GT naar 1.4 tgs ?????

Post by Citrosan »

Ik ga binnenkort m'n wiellagers vervangen en ook de naven, want 1 is er krom :( maar weet iemand van jullie of je de naven van een GT op een tgs kan zetten??
Ik ben zelf bezig geweest en zag dat de naaf van een GT korter is als die van een tgs, dus als je een GT naaf in een tgs lager(veerpoot) perst dan zal die niet volledig erin zitten maar zou dit problemen kunnen geven???
Zelf heb ik het idee dat het wel moet kunnen maar misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Anders moet ik maar gauw opzoek naar de goeie naven of veerpoten :?
Alvast bedankt :)

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Wil vast wel!
saxo naven 4 gaats passen er ook in!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Kijk!! dat past dus ook :) , moet dan toch gek gaan wil het niet passen.
Bedankt

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

hoe weet je btw dat hij krom is ? gezien ik met een raar trillend prob zit :(
en bij mij mischien ook een naaf niet 100% meer is

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Drake wrote:hoe weet je btw dat hij krom is ? gezien ik met een raar trillend prob zit :(
en bij mij mischien ook een naaf niet 100% meer is

Afgelopen zaterdag lekker aan de knutsel geweest (aandrijfas vervangen, is bij onze sloperij ook nieuw te verkrijgen voor 80 euro incl btw, voor een 1.4 een 1.1 as is 75 euro) en de naaf eruit geperst, toen zag ik dat ze er al een keertje mee bezig zijn geweest en niet zachtzinnig met de naaf zijn omgegaan.(deuken enzo)
Ik heb er 2 problemen mee, de naaf heeft ruimte ten op zichte van m'n schijf en as zit er niet 100% recht in, het ziet er naar uit dat de krans er op een of andere manier niet recht in zit :( , ik heb namelijk het probleem dat als ik opterk bij lagere snel heden er een onbalans is, hogere snelheid merk je hier minder van.
De velgen die eronder zaten hebben ook al flinke tikken gehad en 1 was er krom, dus niet ondenkbaar dat de naaf hier ook een tik van heeft gehad.

Ik hoop dan ook als ik er nieuwe wiellagers in ga persen met de andere naven dat het probleem weg zal zijn :)

Zoals ik mijn probleem omschrijf, heb jij dan hetzelfde??

Post Reply