Onder de motorkap aangepakt

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Onder de motorkap aangepakt

Post by Henri106 »

Is dan wel een 106, maar het uitlaatspruitstuk is van een AX :wink:

Heb dit spruitstuk pas gemaakt voor een 106 PH1, was echt een heel karwei (complete uitlaatsysteem ingekort en pas gemaakt). En toen kon het eindelijk gemonteerd worden, en het resultaat :shock: veel meer dan verwacht, werkt super :o

En na de how to over het openluchtfilter gelezen tehebben, ook gelijk een K&N open luchtfilter gemonteerd (Kwam uit een Nissan 200SX) was precies de maat (76mm) dus even netjes gereinigd en geo-lied en gemoneerd.

Hier foto's:

Image

Image
Image

My Cars <98>.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Nice..

Goed gedaan.. Ziet er goed uit!

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Inderdaad netjes gedaan...
Wel zou ik als ik je was nog even een nieuw kleppendeksel pakking halen...kost niet veel..maar is wel nodig als ik die haarscheurtjes zie op de foto...

Succes!!

Harry
Citrofilus Totallus

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Bixie wrote:Inderdaad netjes gedaan...
Wel zou ik als ik je was nog even een nieuw kleppendeksel pakking halen...kost niet veel..maar is wel nodig als ik die haarscheurtjes zie op de foto...

Succes!!

Harry


Goed gezien ! hij zweet idd ook al langs de pakking. Maar a.s zaterdag ga ik het kleppendeksel rood spuiten en een OMP veerpootbrug monteren en dan wordt meteen de pakking vervangen
Image

My Cars <98>.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Nog een tip als je de kleppendekselpakking gaat doen:
Dat ding zit vast met twee moeren bovenop. Onder die moeren zitten "ringetjes". Vervang die ook gelijk. (merkte mijn garage op nadat ik de mijne had gedaan... niet doen kan weinig kwaad maar wel doen is beter)
Verder heb ik ooit van Marc (q01z) gehoord dat onder het kleppendeksel t.h.v. de moeren twee keramische "blokjes" zitten die makkelijk stuk vallen. Weet niet wat ze kosten maar is zo lastig als je dan nieuwe moet halen als je auto uit elkaar ligt dus doe voorzichtig en zorg dat ze niet vallen :)

Misschien overbodige tips want je lijkt me erg handig maar misschien heb je er toch wat aan... Succes!
Kijk uit, een Cactussssss

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Nou je bent nooit te oud om teleren dus bedankt voor die tips ! zijn die kleine dingen waar je op moet letten maar snel vergeet :) Ik zal de resultaten zaterdag wel plaatsen in dit topic :)
Image

My Cars <98>.

Post Reply