Hallo luitjes en AX genieters,
Vorige week bood ik mijn AX First bwj 1992 DJ-VJ-51 bij een citro?ndealer aan voor APK. Uitkomst?? Afkeur
De punten: (de keurmeester had het voor mij heel netjes opgeschreven!)
1: Handrem linkerachterwiel werkt niet (mogelijke oorzaak: vastzittende kabel of achterremcylinder versleten.)
2: Remolielekkage van ontluchtingsnippel linksvoor bij rem.
3: Hoofdrempomp inwendige lekkage oftewel de hoofdremcylinder)
4: de banden... profiel was te weinig (minder dan 1,6 mm)
---- bij navraag wat het zou gaan kosten..... laten doen dus.. kwam de man uit op ? 600,- incl. arbeidsloon!
Je snapt natuurlijk wel met mij dat ik het dan maar zelf de onderdelen bij elkaar schraap en zelf op de brug zet!
Wat ik al heb gedaan.....
2 achterbanden vervangen (bij Kwik-kwak fitters....) prijs van de banden waren het goedkoopst. (voor andere onderhoudswerkzaamheden bij hun laten doen RAAD ik iedereen af! Afschuwlijke beunhazen!
Hoofdremcylinder nieuw gekocht bij een groothandel in autoonderdelen (?67,43 !!) eveneens een remcylinder linksachter ook gekocht ( ? 15,21 )
Maar ik moet nog een ontluchtingsnippel hebben...... Bij de groothandel hebben ze dat niet. (ze kunnen niet alles hebben!) Weten jullie welke maat ontluchtingsnippel ik moet hebben? Want dat wisten zij mij niet zo gauw te vertellen.
Ow ja, heb 10 liter remvloeistof tot mijn beschikking via de gemeente waar mijn vader werkt. Daar mag ik gelukkig als ??n van de weingen als particulier in de avonduurtjes mijn auto op de brug zetten.
ontluchtingsnippel voor bij remcylinder voor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Brutus wrote:Eh... hoe zat dat met die ontluchtingsnippeltjes voor bij die klauwen ook alweer?
Zaten die niet aan de klauw zelf? Want dan is de kortste (en helaas de duurste) klap een nieuwe klauw..
Nope ze zitten niet aan de klauw zelf vast gelukkig niet..... maarre.. mijn vraag was.... hoeveel mm groot is de nippel voor mijn bovengenoemde auto? Dealers al gebeld.... zeggen allemaal geen idee te hebben, misschien 7 mm??? Met misschien heb ik er niks aan. Ik wil het graag zeker weten!
-
- AX Master Spammer
Heej jp!
De dealer die geen id had was Van Beek zeker? Stelletje wazige en dure daaro.
Rijd ff naar de sloop in roosendaal. (daar langs de snelweg naar zegge) en zeg tegen die bobo's dat je op zoek bent naar een deurhandgreep voor je interieur ofzo. Schroef zo'n nippeltje los, steek hem in je zak en bedank diezelfde bobo weer en zeg tegen hem dat je handgreep niet heb kunnen vinden. Kan wel kloppen want ik heb daar net een deurhandgreep gekocht
Ringsleuteltje 7 of 8 meenemen en een busje wd40.
Draai de jouwe trouwens ook uiterst voorzichtig los!!! Ze breken makkelijk af en dan heb je de poppen aan het dansen.
Helaas voor jouw heb ik pas een kapotte remklauw weggegooid inclusief nippel...
De dealer die geen id had was Van Beek zeker? Stelletje wazige en dure daaro.
Rijd ff naar de sloop in roosendaal. (daar langs de snelweg naar zegge) en zeg tegen die bobo's dat je op zoek bent naar een deurhandgreep voor je interieur ofzo. Schroef zo'n nippeltje los, steek hem in je zak en bedank diezelfde bobo weer en zeg tegen hem dat je handgreep niet heb kunnen vinden. Kan wel kloppen want ik heb daar net een deurhandgreep gekocht
Ringsleuteltje 7 of 8 meenemen en een busje wd40.
Draai de jouwe trouwens ook uiterst voorzichtig los!!! Ze breken makkelijk af en dan heb je de poppen aan het dansen.
Helaas voor jouw heb ik pas een kapotte remklauw weggegooid inclusief nippel...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
FOTOVERSLAG
Weer terug van een dagje klussen met mijn AX
Ik heb tevens gelijk gebruik gemaakt van mijn fotocamera, zodat ik voor tecnical freaks (achum) een fotoverslagje heb gemaakt.
http://www.xs4all.nl/~jpvzijst
Veel plezier!
JP
Ik heb tevens gelijk gebruik gemaakt van mijn fotocamera, zodat ik voor tecnical freaks (achum) een fotoverslagje heb gemaakt.
Veel plezier!
JP
Re: FOTOVERSLAG
jpvz78 wrote:Weer terug van een dagje klussen met mijn AX
Veel plezier!
JP
bedankt voor je verslagje
weer een HOW TO erbij
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio