Waar blijft toch al die remvloeistof???

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
hesman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedMar02, 2005 11:13:02 PM

Waar blijft toch al die remvloeistof???

Post by hesman »

Help ik denk dat ik :twisted: gek wordt!!!!

Al drie keer heeft het reservoir van de remvloeistof compleet leeg gestaan. Heb het dus nu vier keer gevuld en alle keren gekeken op de belangrijke punten of ik ergens vloeistof kon ontdekken. Maar niks alles lijkt kurkdroog.

Ik heb alleen de remtrommels achter er nog niet afgehaald maar je zou toch zeggen dat meer dan een halve liter remvloeistof het uit de trommels moet druipen/lekken. :shock:

Heeft iemand een idee???

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

dit kan wel degelijk in je remtrommels zitten.
de remvloeistof wordt opgenomen door de remvoering en de ankerplaat.
en geloof me, daar kan veel in gaan zitten...

zou het toch na kijken als ik jouw was.
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

hesman
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedMar02, 2005 11:13:02 PM

Post by hesman »

Ok? dat wist ik niet. Ruim een halve liter lijkt anders wel veel. Zeker als ik op dit forum lees dat sommigen al 'vieze' velgen hebben als het niveau in het reservoir slechts een klein stukje is gezakt. Maar goed ik zal morgen direct die trommels lostrekken... het moet toch ergens blijven!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

bij trommels moet je het zien door een vochtige plek aan de onderkant van de trommel/ankerplaat

misschien klein gaatje in je remslang wat onder remdruk remvloeistof spuit?? het is puur een idee en weet niet of dit bestaat/kan
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

Joost wrote:bij trommels moet je het zien door een vochtige plek aan de onderkant van de trommel/ankerplaat

misschien klein gaatje in je remslang wat onder remdruk remvloeistof spuit?? het is puur een idee en weet niet of dit bestaat/kan


er zijn zeker mogelijk heden.
een poreuse (of hoe je dit woord ook maar mag typen) kan ook.
slang/leiding verbindingen.
het kan zijn dat dit alleen lekt onder druk....
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik had ook twee lekke remcilinders achter, was te zien aan de binnenzijde van de achterbanden. De strepen liepen over het rubber.
Laatst een stukje getikt hierover: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5503

In het sticky remmen topic staat ook een stukje over remvloeistoffen. Misschien is er ooit een minder geschikte toegepast.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ik heb weleens gehad dat ik af en toe geen remdruk had en idd ook remvloeistof verloor. Naar de garage gebracht (paar jaar geleden durfde ik nog niks zelf) en dat kosstte me 50 euro en die vent kon niks vinden. Ik verbeelde het me maar in volgens hem.

Weken later ineens helemaal geen remdruk meer, bleken bij een andere garage dat alle2 de achterste remcilinders zo lek als een mandje waren :evil:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply