ik weer eens. ik heb een AX GT en zou op zich de remmen best wat bijteriger willen hebben, ook aangezien ik binnenkort een bezoekje aan de nordschleife ga houden en wel ?rgens goed in wil kunnen zijn
heb dieselremmen, maar herinner me die niet als spectaculair veel bijteriger dan een origineel AX-setje.
ik wil g??n grotere velgen en toch harder remmen.. which way do I go?
Geperforeerde schijven en hardere blokken?
En achter een as met schijven Wij moeten ook nog wat verzinnen op harder remmen, tis nu gewoon goed maar toch
heb overigens alweer even rondgekeken, heb iig betere remschijven gevonden (betaalbaar), en betere remleidingen. vraag me af of de originele remblokken hier een beetje mee te combineren vallen en of het geheel dan beter en bijteriger wordt.
Last edited by kevin.broke on WedJun22, 2005 9:18:24 AM, edited 1 time in total.
Ik heb nu Brembo schijven en EBC Greenstuff blokken.
Remt duidelijk beter dan de originele remmen.
Bijkomend MEGA voordeelvan EBC Greenstuff blokken is dat de remstof die ze loslaten niet op de velg pakt.
Mark wrote:Ik heb nu Brembo schijven en EBC Greenstuff blokken. Remt duidelijk beter dan de originele remmen. Oftewel ik hoef nooit te boenen op mijn velgen.
ok, en wat kosten die blokjes? en waar vind ik ze ergens?
de nordschliefe of hoe je het ook maar schrijft is een lang circuit.. dus met hoge snelheiden en bochten dus veel remmen..
zorg zowiezo voor goede koeling op je remmen zo dat ze neit gaan faden, mistlampen er uit luchtslang naar de remmen toe anders gaan ze faden en dan kun je spannende momenten krijgen...
Mark wrote:Ik heb nu Brembo schijven en EBC Greenstuff blokken. Remt duidelijk beter dan de originele remmen. Oftewel ik hoef nooit te boenen op mijn velgen.
ok, en wat kosten die blokjes? en waar vind ik ze ergens?
Ben zelf heel tevreden over de blokken.
Ik heb ze gewoon bij auto indus besteld. Maar in principe kan iedere zaak ze bestellen.
Die blokken presteren veel beter bij hoge temperaturen. Dus moet je ook wel een goeie schijf nemen die ook tegen hoge temperaturen kan. Brembo bijvoorbeeld. Dat stomme 3 gaats levert wat limitaties op met je remschijf keuze.
Uit mijn hoofd heb ik iets van tussen de 80 en 100 euro voor die blokken betaald. Schijven iets van 60 euro. Exact weet ik het niet meer. Is alweer tijdje terug. En dat was wel met korting.
Ik denk dat de standaard AX remmen (vooral type 1) butt zijn en ook niet geschikt zijn om over een circuit te boeken..
Je kan wel gegroeft en geboord nemen maar nog steeds zijn het geen geventileerde schijven.
Wat denk je van remslangen met stalen mantel? Die rubbere meuk zet (sowieso wanneer het wat warmer wordt) gigantisch uit.
Setje greenstuff of ferodo blokjes op je originele schijfjes en je kunt ankeren alsof je tegen een muur oprijdt. Om nog sneller van je centjes af te komen kun je dan ook nog gegroefde schijfjes erbij nemen.
Als je een middag met standaard remmen op het circuit rijdt is het aan te bevelen een set nieuwe schijven en blokken mee te nemen anders is de kans groot dat je niet meer rijdend thuis komt. Zo hard slijt dat.