Startproblemen na vervangen ontsteking

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Tjerk
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: ThuFeb03, 2005 1:28:53 PM
Location: Utrecht

Startproblemen na vervangen ontsteking

Post by Tjerk »

Een paar weken geleden wilde de auto (AX 1.1 '91) van mijn vriendin en mij ineens niet meer starten. Aanduwen ging wel, erg gemakkelijk zelfs. Bij omdraaien van de sleutel was alleen wat getik te horen, verder niets: Startmotor problemen leek ons dus, nadat we dit forum hadden afgestruind.

Van de week eindelijk de tijd gehad om naar de startmotor te kijken en er een flinke klap op te geven. Helaas, dom als wij zijn, was dit niet de startmotor maar de ontsteking. Deze bleek sowieso al stroef te lopen (volgens de sloop) en moest ook vervangen worden.

Vandaag eindelijk een klap op de goede startmotor gegeven en hoera: De startmotor doet het weer! Maar...... nu slaat de motor niet aan :(
We hebben de bougies volgens de 1-3-4-2 manier aangesloten en de krukas goed gezet (gaan we dan dus maar vanuit, want de auto in z'n 1 gezet en zo de cylinders gedraaid).
Ook dit levert nog niets op. Wat zou dit kunnen zijn.

Tijdens dit hele proces is ook een slang naar (deksel bovenop) luchtfilterhuis afgebroken. Hier komt tijdens starten soms ook een flinke puf met vloeistof uit (olie of benzine?). Zou dit met de startproblemen te maken kunnen hebben?
[img]F:\My%20Pictures\buisje.jpg[/img]

Als dit plaatje goed is meegekomen: het gaat om het linker dunne buisje wat nu is afgebroken.

Twee beginnende autoknutselaars.

Tjerk
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: ThuFeb03, 2005 1:28:53 PM
Location: Utrecht

Post by Tjerk »

Image

Hopelijk werkt plaatje zo dan wel... :oops:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als je die dikke slang met die slangklem bedoeld..

dat daar een hoop lucht uitkomt klopt.. soms beetje olie klopt ook wel.. je kan zonder die slang, maar dat zal gaan stinken..

dat kleine slangetje geld volgens mij hetzelfde voor, maar dat durf ik niet te zeggen
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Hij bedoelt die er naast denk ik.
Als die los zit loopt ie bij mij alleen raar stationair meer niet.
Moet wel gewoon starten dan!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Post Reply