Als ik de bocht inga naar links dan hoor ik getik/geratel rechts achter, vooral met iets gas geven.
Enig idee wat dit is en of het enigzins gevaarlijk is?
Groeten Michel
oei ik zie dat ik gepromoveerd ben naar vlotte starter!!
Last edited by Michel uit Almelo on ThuMay12, 2005 3:01:05 PM, edited 2 times in total.
Heb net nog even gecontroleerd maar het is inderdaad als ik een bocht maak naar links en hier wat gas bij geef dan tikt hij rechts achter.
Ik zal ook even de bouten controleren.
kinkt heel erg als aandrijfas. Kan je even mee blijven rijden maar heb eens gehoord dat ze als ze maar gaar genoeg zijn ook kunnen breken, weet niet of dit waar is maar in dat geval toch niet heel lang mee blijven rijden.
zou eigenlijk niet weten hoe je erachterkomt af dat het echt is maar denk het wel, op de sloop ben je voor een goede ongeveer 25e kwijt en als je de grote moer op de wiel makkelijk loskrijgt is het ongeveer een half uur werk.
en voor die naafmoer heb je een dop32 en een ratel met erg lang verlengstuk nodig.. bovendien moeten de remmen nog werken anders gaat het toch echt niet lukken! (dus met zn 2en zijn)
maar euhm een rondje draaien op een vlak parkeerterein met maximale stuuruitslag en dan beetje gas geven.. dan kan je wel horen ratelen.. en dan is het 9vd10 x je aandrijfas
q01z wrote:en voor die naafmoer heb je een dop32 en een ratel met erg lang verlengstuk nodig.. bovendien moeten de remmen nog werken anders gaat het toch echt niet lukken! (dus met zn 2en zijn)
maar euhm een rondje draaien op een vlak parkeerterein met maximale stuuruitslag en dan beetje gas geven.. dan kan je wel horen ratelen.. en dan is het 9vd10 x je aandrijfas
Ha... met zn tweeen? en een ratel?
Gewoon sterke jongen zijn met bijzonder voorzichtigheid!
Michel uit Almelo wrote:Moet ik speciaal op zoek naar een aandrijf as van een diesel of passen er ook andere assen van andere types AX onder?
Michel
Diesel heeft een aparte as. De dikste dus daar moet je idd voor zoeken.
Maar zoals ik al zei, heb een 1,5 jaar gereden met beide tikkende assen en nog nooit gehoord van assen die braken. Je hebt alle tijd dus om rustig rond te kijken naar een andere as.
ja inderdaad, naar links rijden begint de herrie.
vind het zelf niet zo,n ramp hoor maar de info die ik nu van jullie hier krijg kan ik mooi gebruiken en op mijn gemak de materialen aanschaffen zodat het leuk en betaalbaar blijft.
ik heb dr nog een momentsleutel op gebroken vd week die zaten zeg maar echt vast! rem ingetrapt en dan op die sleutel springen en NOG geen beweging!
Denk dat je met een stevige ratel en een pijp van een meter een heel eind moet kunnen komen, zo hebben wij ze tenminste losgekregen op bij ombouw van 1.1 naar 1.4, je moet uiteraard geen aldi gereedschap voor zoiets zwaars gebruiken
ik heb afgelopen week een verlengstuk van mijn BAHCO ( je weet wel, finse degelijkheid) set gemold op die moer. Als de moer vast zit zit hij ook echt vast en ja, ik had wel eerst de inkepingen teruggeslagen.
Ten eerste zou ik daarvoor nooit een ratel gebruiken die dingen zijn veel te zwak. Je moet dat andere ding hebben waar je doppen op kan zetten. Dan de stang van je krik eraan en je maakt ze zonder probleem los.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.