AX loopt verschrikkelijk slecht!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

AX loopt verschrikkelijk slecht!

Post by arnie »

Ik vanochtend vrolijk met de AX GT naar school getuft en niks aan de hand. Netjes geparkeerd, maar toen ik terug kwam en hem startte liep hij voor wat ik hoorde eerst op 2 cilinders iets later 3 en vervolgens alle 4 met heel veel moeite!

Onderweg moest ik hem bij stoplichten met het gas aan de gang houden en soms met optrekken begon hij onwijs tegen te stribbelen wat na wat aandringen weer verdween! Met dat optrekken ging hij echt hoesten, proesten, horten en stoten!

Nu zit ik uiteraard aan me ontsteking enzo te denken, maar dan moet hij toch slecht blijven lopen of zelfs afslaan?

Nu loopt hij zo nu en dan heel slecht (vooral koude start) en is het soms weer als sneeuw voor de zon verdwenen.....

Wie heeft er suggesties, dan ga ik zo nog ff aan de sleutel....

p.s. het is een carburateur, dus daar kan ook wat mee zijn....
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

tja.. kijk de onsteking eerst maar even na op vocht enzo.. of versleten rotor of iets dergelijks..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

de sensor uit de carb draaien en persluchter op het heeft bij andere goed geholpen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

foxy
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by foxy »

Hoi,

Maybe dat je bobine het aan het begeven is.... :wink:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Het bovenste gedeelte van de carb. zat los :shock: Waardoor hij valse lucht trok en slecht liep :? Gelukkig een kleinigheid, maar hoe dat ooit los heeft kunnen komen is voor mij een raadsel..... 1 schroefje was zelfs weg....

Mijn vader verdacht me gelijk weer van raggen!!! Terwijl ik serieus met respect in de AX rijdt, in tegenstelling tot vele andere..... Snap ook niet dat waarschijnlijk mijn koppaking er tussenuit ligt. Ik jank hem nooit hoog in de toeren :roll:
Freude am Fahren.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eric »

had van de week precies hetzelfde, gelukkig was het slechts een bougiekabel, die niet meer aan de bougiehoed vastzat ...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Arne,

voordat je vader je helemaal de huid volscheld over raggen.. vertel hem dit maar: bij JanSteven zat zijn carb ook los, ook 1 schroefje los..
bij mijn GTcarb is de carb los van het spruitstuk.. ik moet nieuwe schroefdraad tappen want dat is gewoon weg!

dus blijkbaar leveren die carbs zo'n geweld dat het kapot gaat!
Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by thommes »

En Marc die ragt ook zeker niet met zijn wagen...
**Stay Tuned**
Image
Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Marc? :angel4:
Kijk uit, een Cactussssss

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

q01z wrote:Arne,

voordat je vader je helemaal de huid volscheld over raggen.. vertel hem dit maar: bij JanSteven zat zijn carb ook los, ook 1 schroefje los..
bij mijn GTcarb is de carb los van het spruitstuk.. ik moet nieuwe schroefdraad tappen want dat is gewoon weg!

dus blijkbaar leveren die carbs zo'n geweld dat het kapot gaat!

Ja ach joh, ik weet hoe ik ermee omga en dat weet mijn pa ook dondersgoed :wink: Maar hij moet wat verzinnen!

Mijn carbje was niet los van het spruitstuk. Die 2-trappertjes bestaan uit 2 delen en bij mij was het bovenste gedeelte los. Dit zit met 4 schroefjes vast en er waren er 3 los en 1 helemaal weg! Bekijk het maar is op je carb. dan snap je wat ik bedoel.
Freude am Fahren.

Post Reply