Ja ik heb nu een probleempje, ik heb sinds een maandje, of twee de uitlaat van jeroen onder mn wagen liggen en de velgen van geert.
De banden van die velgen zijn 195 breed en de uitlaat heeft geen katalysator. Ook heb ik een sportfilter die er inmiddels al meer dan een half jaar opzit. Hij rookt nu gruwelijk als ie statinair loopt en als ik laag in zijn toeren gas geef. Die rook is blauw/grijs. Ook zuipt hij nu ineens als een backpacker die 4 maanden door de australische woestijn heeft gelopen zonder water. Ik had op een volle tank namelijk 300 km gehaald waar ik normaal wel 450 ? 500 mee rijdt Ook heb ik laatst mijn tank leeggereden tot de motor uitviel. sinds dien zuipt hij dus ook al meer. q01z was vandaag bij mij en die zei dat mn auto teveel benzine krijgt. Weet iemand wat ik eraan kan doen???
mhh kan een lek zijn in een van je vacuum slangen, bij mij was het vacuum slangetje dat vanaf achter het inlaat spuitstuk naar de elektronische regeling van de voorontsteking loop zit bij mij tegen het schutboord aan los. Hij rookte als een gek (zwart blauwe rook) en hij reed 1/7 jawel slang erop en hij doet het weer prima
kan eventueel ook je koppaking zijn zuipt hij niet toevallig olie?
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
ik vond m voor een 1.1 ook niet echt snel, je reed niet echt van me weg.. en bij dat stoplichtsprintje kreeg je m er wel voor maar dat was ook alleen maar omdat ik ging voor de meeste wielspin (en dat won natuurlijk )
maar als hij te rijk loopt is dat ook wel logisch, maar euhm.. die gaskleppotentie meter, meet die dus hoeveel benzine erbij moet? zeg maar?
hoho, ik ging ook niet volle sjas want dan vond ik het zielig als je de weg naar mijn huis niet meer kon vinden.... Ik wil heb gereust een keer langs de 1.0 zetten hoor als je dat nog wil.
Gaskleppotentiometer registreert wat de bestuurder met zn rechtervoet aangeeft.
Registreert de lambdasonde overschot aan zuurstof en heeft de bestuurder het pedaal flink onderin (willen accelereren) > dan zal de ECU meer brandstof in laten spuiten.
Gas los (willen uitrollen / remmen), dan zal motor gewoon hoeveelheid brandstof ingespoten krijgen om stationair te blijven lopen.
Er spelen nog wel meerder factoren mee (zoals temperatuur enz.) maar dit is ff een simpele weergave van een gaskleppotentiometer > eigenlijk gewoon een potmetertje
thommes wrote:hoho, ik ging ook niet volle sjas want dan vond ik het zielig als je de weg naar mijn huis niet meer kon vinden.... Ik wil heb gereust een keer langs de 1.0 zetten hoor als je dat nog wil.
ben vandaag bij de garage geweest, hij gaf mij de volgende opties:
- Lamdason
- Carburateur
- Vaccuumleidingen (heel misschien)
- Sportfilter - Katalysator, want die zit er niet in
Maarja, al met al dus heel vaag en ik weet nou zelf ook nog niet veel.
Is er niemand die kan zeggen aan mijn hints wat het hoogstwaarschijnlijk is? want dalijk laten ze mij eerst een carb afrekenen, daarna een lambdason enz enz enz...
Is het niet zo dat ik mijn injectie door kan laten lezen bij de garage zodat de computer kan zien wat er mis is?
En heeft een CO meting ook nog zin?
nou ja een sport filter moet je volgens mij af en toe schoon maken...
Als hij vervuilt is zal dit wel een negatieve invloed kunnen hebben(hij krijgt dan minder lucht dan dat hij "denkt" dus rijk mengsel).
ff zonder filter testen/ ander (leen)filter testen?
Maar je hebt het steeds over injectie en nu weer over een carburateur?
Waarschijnlijk injectie ge ik van uit...en de carb is een gasklep potentiometer?
als de pluimen rook ook bij koude motor zijn en niet veranderen als je auto warm is zou ik na het filter met de gasklep potentiometer gaan testen(lambda sonde begint pas te werken als ie warm is).
Je kan m door meten om m te checken staat volgens mij wel beschreven in kluwer.
Geen kat zorgt iig niet voor vette pluimen, zonder lamda sensor kan je prima rijden dus stekker ervan af en rondje toeren kan je die oorzaak ook van t lijstje schrappen....
Bij een monopoint is het eigenlijk zo moeilijk nog niet.
De ecu
Injectorweerstand
Injector
Het rare is dat ie niet terugregelt op zn lambdasignaal. De injector doet dus iets onverwachts. Ik zou beginnen met een andere injector en injectieweerstand van de sloop mee te nemen.Injectieweerstand zit onder de plaat van de ecu vast.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
ja het is volgens veel mensen die ik ken mijn singlepoint injectie ding wat kapot is, dat heet ook wel een injectiecarburateur, dus die vent van de garage is nie helemaal gek.
thommes wrote:ja het is volgens veel mensen die ik ken mijn singlepoint injectie ding wat kapot is, dat heet ook wel een injectiecarburateur, dus die vent van de garage is nie helemaal gek.
Bedankt voor het advies !!
Groeten thommes
wat joost bedoelt is dat injectie iets anders is dan een carburateur.
carb is volledig mechanisch injectie wordt electronisch geregeld bij een ax in iedergeval. de monteur bedoelt het goed maar zegt t fout....
in iedergeval een 2dehandse van een psa blokje plukken anders kost je auto ineens dubbel zoveel(en bijna evenveel waard)