Ontsteking juist zetten.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Peugeottu1
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SatMar12, 2005 9:34:45 PM

Ontsteking juist zetten.

Post by Peugeottu1 »

hey,

ik heb dit weekend mijn tu9 uit mijn peugeot 106 gehaald en een tu1 ingelegd (hdz code). Nu was dat een injectie (computer en zo een sonde in de uitlaat) met een andere ontsteking en heb ik de ontsteking en carburator van de tu9 omgebouwd. Maar nu staat de ontsteking niet helemaar juist. De ontsteking aanpassen is geen probleem ik weet alleen niet hoe ze moet staan. Gisteren draaide de motor op 3 cilinders vandaag stond ze te laat. Iemand ideeen?

Bedankt Guy

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik dacht dat je dit met een stroboscoop moest oplossen (zo heeft mn vader het uitgelegt)

er schijnt op je vliegwiel een plaatje te zitten met streepjes.. en als je er dus een strobo achter zet die aangesloten is op een bougie kabel moet je er dus voor zorgen dat het licht precies op het goede moment aan/uit gaat..

hoe dit precies gaat weet ik ook niet meer
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

maar volgens mij zit hier een sensor kabel voor bij?

dat hebben wij tenminste wel, een kabel die aan blokzijde (voorkant) bij het vliegwiel zit met een bruine stekker met 3 draden.. volgens mij moest je daar wat mee doen
Image

Peugeottu1
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SatMar12, 2005 9:34:45 PM

Post by Peugeottu1 »

Ik heb gezocht op dit forum om iets in die stekker te steken maar niets gevonden. Ik volg elektronica en als ik weet wat de functie is van die stekker dan kan ik wel iets bouwen. Weet iemand hoe die stekker in elkaar zit en klopt het dat het een ODP sensor is?

Guy

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

odp noemen ze die ja.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

De toerental sensor hebben jullie het toch over? (geeft een puls als cil 1 in odp zit)
Deze moet je er dus niet voor gebruiken!
Je moet je signaal van je bobine halen, zodat je een flits hebt als hij vonkt. Op je vliegwiel mist een tandje( dit wordt door je odp/toeren sensor gemeten).
Nou moet je opzoeken bij welk punt van het plaatje 0-1-2 je dit gat moet zien als je bobine vonkt. (volgens mij staat er een waarde in kluwer met en zonder vacuum vervroeging)

suc6

Post Reply