accu lampje blijft branden nadat motor gestart en rijd

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Margje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: SatDec04, 2004 6:01:54 PM
Location: Utrecht

accu lampje blijft branden nadat motor gestart en rijd

Post by Margje »

Vanochtend bleef het accu lampje een minuutje branden toen ik de motor gestart had en wegreed. Ik heb net een versterker ingebouwd en dus wel aan de pluspool gezeten. maar voor zover ik weet heb ik die ook weer goed vastgezet.

Snap niet wat er aan de hand is en wat er pcies mis is. Is dit een slecht teken dat het accu lampje blijft branden?

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

het kan zijn dat hij tijdelijk even op een ander programma draaide, als dit vaker voorkomt wel iets om naar te kijken, het kan ook zijn dat je toerental te laag word doordat je instalatie te veel stroom zuipt

Margje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 44
Joined: SatDec04, 2004 6:01:54 PM
Location: Utrecht

Post by Margje »

ok! hij ging opzich wel weer uit na dat minuutje... zou idd kunnen dat de versterker ff teveel stroom trok idd.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

je kan dit ff checken door je radio uit te laten, gaat ie dan nog branden dan is je dynamo niet helemaal jofel meer misschien.
je kan dan je dynamo ook reviseren, nieuwe koolborstels en spanningsregelaar erop. Ben je ong. 15 euro kwijt.
Last edited by Browny on MonMar14, 2005 7:27:51 PM, edited 1 time in total.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kan een niet werkende dynamo zijn,

ook als bijv. de Vsnaar er niet op ligt
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

dan zou hij uit blijven lijkt mij, maja je kunt het zo meten of je dynamo enzo goed is, de auto uit is moet de accu +_ 12 volt leveren aan zou de spanning rond de 14 a 14.5 volt moeten liggen, zou je ook eens kunnen meten met de audio goed hard aan kun je kijken of je dinamo het trekt anders zou hij slecht kunnen zijn

RinuX
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: WedFeb25, 2004 11:15:03 AM
Location: Hilversum
Contact:

Post by RinuX »

Als het je audio is zet dan een Powercap (grote condensator) tussen je versterker en je accu, die stabiliseert de stroomvoorziening.
Image
AX 11 TGE - De meest gare opties op mijn AX.. :: Witte tellers (thx Erwt) :: Neon voor, onder dorpels en in achterbak, Witte power Led in stadslicht, leds in achterlicht :: http://www.camcosystems.nl/ Alarm :: Sony xplod blackpanel 4x 52Watt headunit + 10cd changer, Sony Xplod Speakers, active sub in achterbak...

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

ja of kijk je dinamo gewoon eens goed na een keer uit elkaar draaien en kijken hoe de staat van de koolborstels is enzo

Post Reply