Lampje temperatuurmeter

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
RS

Lampje temperatuurmeter

Post by RS »

Hoera ,ik heb een AX je gescoord voor mijn vrouw die dienst moet
gaan doen als boodschappen auto.
Gekocht voor 725 eurie ,op weg naar huis merkte ik na een kilometer
of 50 dat het temp lampje ging flikkeren nadat ik van de snelweg af ging,vervolgens ging het temp lampje uit en bleef uit.
Na een bezoek aan een Citroen dealer legde ik dit geval uit aan een
de 1e monteur ,hij vertelde mij dat dit een probleem waar citroen
geen antwoord op had ,deze monteur had zelf uitgevonden nadat hij eerst
alle onderdelen gecontroleerd had op defecten ,dat je een gaatje van
2 mm moet boren in de thermostaat ,hij vertelde mij dat dit het probleem van het brandende lampje zou oplossen.
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, omdat ik geen zin heb om nu met dit weer buiten te sleutelen.
Wie heeft dit ook wel eens gehoord en toegepast????
ik ben benieuwd!!!!!!!

Richard

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

De nette manier is dan een thermostaat nemen die eerder open gaat. Als bij mij dat lampje gaat branden is de motor gewoon te heet. Je kan voor de zekerheid even je koelvloeistof bijvullen en ontluchten dat kan ook nog wel eens helpen. Gaatje boren heb ik nog nooit van gehoord
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

als het temp lampje gaat branden bereikt de AX erg HOGE temperature

door de temp meter is dat goed te zien in een GT het lampje gaat pas branden bij 120 ongeveer en normaal draait hij 80-90 graden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

Joost wrote:als het temp lampje gaat branden bereikt de AX erg HOGE temperature

door de temp meter is dat goed te zien in een GT het lampje gaat pas branden bij 120 ongeveer en normaal draait hij 80-90 graden


Die van mij gaat bij 100 al branden... :?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat geeft het metertje aan voor temperatuur?

mij is altijd geleerd dat metertjes moeilijk kunnen liegen, maar lampjes daar heel goed in zijn! die laatste hebben vaak slechte contactjes.. waardoor ze kunnen gaan branden. een knipperend koelwaterlampje heb ik nog nooit gezien! :shock: die gaan continu branden namelijk

ontluchten en koelwater bijvullen lijken mij echter idd ook dingen om mee te beginnen
Image

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Post by limovo »

q01z wrote:. een knipperend koelwaterlampje heb ik nog nooit gezien! :shock: die gaan continu branden namelijk



mijn diesel is voorzien van een koelvloeistofniveau waarschuwingslampje en die kan weldegelijk aan en uit gaan...
gebeurde bij mij ook, koelvloeistof bijgevuld en lampje blijft uit.

____________________________________________________________
ax 1.4 diesel - 323900

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

mijn "heetwater" lampje heeft ook een eigen wil!
de temp meter komt iig nooit boven de 90 graden uit.
gister starte ik m en hij begon metteen te branden bij -5c
dus daar zit iets niet lekker, maar nog ff geen zin om uit te zoeken :oops:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:wat geeft het metertje aan voor temperatuur?

mij is altijd geleerd dat metertjes moeilijk kunnen liegen, maar lampjes daar heel goed in zijn! die laatste hebben vaak slechte contactjes.. waardoor ze kunnen gaan branden. een knipperend koelwaterlampje heb ik nog nooit gezien! :shock: die gaan continu branden namelijk

ontluchten en koelwater bijvullen lijken mij echter idd ook dingen om mee te beginnen


Die van mij begint ook weleens te knipperen en blijft dan branden de laatste tijd. Vooral op de snelweg. Trek je de kap open, ruik niks vreemds, kan de kop nog gewoon even vastpakken, koelvloeistofreservoir ook nog aanraakbaar en geen geborrel >> doorrijden. trek je loeihard op, gaat ie uit :S tempmetertjes zijn vaag, ik ga een EQUUS metertje inbouwen.

Post Reply