Bruine bakje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Bruine bakje

Post by Bixie »

Guys,

In mijn AX GTinj zit in de motorruimte linksvoor, een vierkant bruinkleurig bakje dat loshangt maar volgens mij vroeger ergens aan de zijkant heeft vastgezeten.
Op dit bakje komen allemaal kabels uit die ook naar de computer (ECU) toegaan. Als ik deze kabel met bakje eraan optil terwijl de motor loopt slaat hij af.....dus ik denk ergens intern een draadbreuk of een breuk in de aansluiting op/in het bruine bakje. Dit bakje of moduul (relays?) is rond de 5x3x3 cm of zo. Wie weet wat dit is, waar dit gezeten heeft of moet zitten en of dit hele deel eenvoudig is te vervangen door een donor kabelboom?

groetjes

Harry
Citrofilus Totallus

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Een foto zou in dit geval echt reuze makkelijk zijn. Maar aangezien er een boel draden uit komen denk ik dat het een massa punt is. Deze hoort tegen je front aangeschroeft te zitten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Bruin bakje, met redelijk brede stekker met een zware rubber afwerking waaruit vrij veel draden komen waaronder een aantal dikke gele?

Indien Ja dan is dit het dubbelrelais. ??n relais voor de benzinepomp en ??n voor het injectiesysteem.

Draadbreuken komen hier wel eens voor maar het relais zelf is ook niet het allersterkste onderdeel van een AX. Probeer eerst eens een ander relais voor je verder gaat zoeken. Wel van de sloop proberen te halen van een vrij verse sloopauto waar het relais nog niet te lang in de regen heeft gehangen.

P. :)

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

bedankt allemaal....inderdaad lijkt het op dategene jullie aangeven.
Het lijkt er op dat dit relais wel eens het probleem is...
Het vervangen lijkt me lastig omdat de kabels er vast aan zitten....of kan het bruine kapje er soms eenvoudig af? Volgens mij niet....

Alvast bedankt.

Harry
Citrofilus Totallus

Post Reply