
Checklist + howto ombouw 1.1i > 1.4i GT
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Checklist + howto ombouw 1.1i > 1.4i GT
Is er vraag naar een checklist + howto voor de ombouw van 1.1i naar 1.4i GT? Laat ff weten, dan schrijf ik vanaf het begin alles ff op! En foto's enzo 

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
bz10 wrote:is idd waar maar wel goed om te leren van andermans fouten en tips meenemen, kan je zoooo veel tijd schelen.
(carb->injectie= alleen pomp+bedrading+retourleiding xtra toch?)
Van carb naar injectie is idd pomp + bedrading voor pomp + retourleiding + andere tank. Ook zit je dan aan de hele kabelboom voor het injectieblok, en montageplek voor de computer
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
q01z wrote:IceByte wrote: Ook zit je dan aan de hele kabelboom voor het injectieblok, en montageplek voor de computer
hoe zit het dan met de stekkers OP het blok, dus niet de injectie rommel, maar de stekkers die boven je vliegwiel zitten. Zijn deze wel hetzelfde?
Dat is geen probleem, die waren bij de ombouw die ik gedaan heb allemaal exact hetzelfde, was een kwestie van plug en play, enige bekabeling die we hebben moeten aansluiten is de kabel voor de brandstofpomp en een draad om het benzinepomprelais te moeten schakelen (eerst getest door het relais via de accu te schakelen terwijl we startten)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dat is geen probleem, die waren bij de ombouw die ik gedaan heb allemaal exact hetzelfde, was een kwestie van plug en play, enige bekabeling die we hebben moeten aansluiten is de kabel voor de brandstofpomp en een draad om het benzinepomprelais te moeten schakelen (eerst getest door het relais via de accu te schakelen terwijl we startten)
weet jij toevallig of die kabelboom van de 1.4i nu identiek is aan die van een 1.1i of niet?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
kakanox wrote:Dat is geen probleem, die waren bij de ombouw die ik gedaan heb allemaal exact hetzelfde, was een kwestie van plug en play, enige bekabeling die we hebben moeten aansluiten is de kabel voor de brandstofpomp en een draad om het benzinepomprelais te moeten schakelen (eerst getest door het relais via de accu te schakelen terwijl we startten)
weet jij toevallig of die kabelboom van de 1.4i nu identiek is aan die van een 1.1i of niet?
Daar heb ik geen benul van, ik heb een ombouw gedaan van een 1.1 carb naar een 1.4i met complete kabelboom aan de 1.4i
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik heb geen id of dat nou vermogen verschilt
ik denk persoonlijk van wel omdat er natuurlijk meer benzine
ingespoten moet worden bij een 1.4
maar dan denk ik ook weer :
dat hij het automatisch zou moeten kunnen regelen
correct me if i'm wrong
dus ik heb werkelijk geen id
ik denk persoonlijk van wel omdat er natuurlijk meer benzine
ingespoten moet worden bij een 1.4
maar dan denk ik ook weer :
dat hij het automatisch zou moeten kunnen regelen
correct me if i'm wrong
dus ik heb werkelijk geen id
Grtn
Sebas
-9 cm grondspeling
-eindelijk morrete's
Sebas
-9 cm grondspeling

-eindelijk morrete's
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Je huidige kabelboom zal voor een heel eind gewoon passen! Je moet bij het demonteren alle aansluitingen labelen en zorgen dat JIJ weet waar ze terug moeten.
De aansluiting op de ontstekingsmodule is waarschijnlijk anders maar de kleuren van de draden zijn wel gelijk
Verder is volgens mij alleen de aansluiting op de temp.sensor anders en niet eens in alle gevallen!
Dus alles goed labellen en dan komt dat wel goed!
(kijk ff of je een dikke schroefstekker hebt (lijkt op 220 stekker) zodat je de babelboom onder de motorkap los kunt halen vd rest vd kabelboom.
De aansluiting op de ontstekingsmodule is waarschijnlijk anders maar de kleuren van de draden zijn wel gelijk
Verder is volgens mij alleen de aansluiting op de temp.sensor anders en niet eens in alle gevallen!
Dus alles goed labellen en dan komt dat wel goed!
(kijk ff of je een dikke schroefstekker hebt (lijkt op 220 stekker) zodat je de babelboom onder de motorkap los kunt halen vd rest vd kabelboom.
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
De kabelboom van een 1.1 bosch en een 1.4 bosch zijn identiek. Het is mogelijk om een 1.1 computer te gebruiken op een 1.4 injectie maar dan kan je irritante problemen krijgen met je stationair. Dus voor de zekerheid zou ik zeker die computer meenemen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.