Vervangen voorveren
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vervangen voorveren
Ik heb op de sloop een setje verlagingsveren voor mijn AX gezien. Ik kan deze bijna voor niets meekrijgen als ik ze er zelf af haal, maar dat is misschien een probleem(pje):
Dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Mijn vraag is dan ook of het veel tijd kost of dat het in no time gedaan is. Gereedschap kon ik van de sloperij gebruiken
Dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Mijn vraag is dan ook of het veel tijd kost of dat het in no time gedaan is. Gereedschap kon ik van de sloperij gebruiken
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
Op de sloop is het een klusje van niets. Wordt wel smerig alleen Je haalt de stabilisatorstang los. Dan de fusee en dan de moeren in die schoteltjes onder de motorkap. Dan dondert de veerpoot met as onder de auto vandaan en de veer is meteen los.
Last edited by Sander on MonFeb21, 2005 2:31:50 PM, edited 1 time in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Tnx...dan kan ik vrijdagmiddag na mijn werk gelijk even aan de slag om ze los te halen. En misschien als ik tijd heb bij een vriend van mij ze onder mijn auto zetten (die heeft er de spullen wel voor).
Morgen "giet it oan", zoals de Friezen zeggen. Dan ga ik voor het eerst technisch wezen op het gebied van auto's. Ik zal de manier van Sander toepassen om die veren los te krijgen en hopen dat het goed gaat. Eerst vanmiddag nog maar even kijken in het Technisch Handboek waar de stabilisatorstang, de fuseekogels en die schoteltjes zitten.
Als ik het door die sloperij zou laten doen was ik 2x zoveel kwijt geweest dus dan doe ik het zelf wel
Als ik het door die sloperij zou laten doen was ik 2x zoveel kwijt geweest dus dan doe ik het zelf wel
Last edited by TjizZzuH on ThuFeb24, 2005 3:28:32 PM, edited 1 time in total.
-
- Beginnend AX liefhebber
Ik zou bij de montage wel even gebruik maken van McPherson veerspanners anders zou je garage wel eens een erg ongewenst rood kleurtje kunnen gaan krijgen.
Als het veren van een AX zijn, geen probleem die kunnen onder elke AX, de verschillen zitten uitsluitend in de lengte en de sterkte van de veer. Veren van een 106 kunnen niet zondermeer op een AX, is afhankelijk van het model 106, de diameter verschilt nl.
Als het veren van een AX zijn, geen probleem die kunnen onder elke AX, de verschillen zitten uitsluitend in de lengte en de sterkte van de veer. Veren van een 106 kunnen niet zondermeer op een AX, is afhankelijk van het model 106, de diameter verschilt nl.
AX GTi: 220km/h eat my dust!
mvdm wrote:Ik zou bij de montage wel even gebruik maken van McPherson veerspanners anders zou je garage wel eens een erg ongewenst rood kleurtje kunnen gaan krijgen.
Ik ga bij het monteren idd gebruik maken van veerspanners...een vriend van mij heeft die dingen en hij helpt mij er ook bij.
De verlagingsveren komen van een AX af, dus dat is geen probleem
Tis gelukt:
Morgen ruitenwisser monteren, en in de (zomer)vakantie de AX verlagen
- Ruitenwisser was hooguit 5 minuutjes werk
- De verlagingsveren kon ik inclusief schokbrekers, veerpoten en remschijven meekrijgen voor hetzelfde bedrag
Morgen ruitenwisser monteren, en in de (zomer)vakantie de AX verlagen