Aanschurend (?) geluid bij linker voorwiel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
erwt
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: SatFeb14, 2004 3:21:19 PM
Location: Groningen
Contact:

Aanschurend (?) geluid bij linker voorwiel

Post by erwt »

Sinds kort hoor ik een vreemd geluid bij het linker voorwiel. Als je begint met rijden dan hoor je t/m de 80 kmu niets maar zodra je daar ongeveer overheen komt en dan hoor je het geluid steeds.
Als je de koppeling indrukt dan hoor je het weer opeens en wordt het weer steeds zachter maar soms is het ook voortdurend onder het rijden te horen.

Ik heb laatst de hoes vervangen dus dat kan het niet zijn. Heb al de auto op bokken gehad en toen gereden maar toen konden we niets vinden. Je hoort niet dat de lager het is en er is helemaal niets te zien.
Ik weet niet of het zo hoort maar toen de auto op bokken stond en ik reed toen draaide het linker voorwiel niet en als je gas terug gaf dan ging hij een heel klein beetje naar achteren.

Verder hebben we alle banden gecontroleerd maar die draaien allemaal heel mooi en er iets niets vreemds te vinden.

Weet iemand wat het is want hij moet donderdag voor de APK!
administrator & moderator Citroën-forum.nl

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Aanschurend (?) geluid bij linker voorwiel

Post by Joost »

erwt wrote:Sinds kort hoor ik een vreemd geluid bij het linker voorwiel. Als je begint met rijden dan hoor je t/m de 80 kmu niets maar zodra je daar ongeveer overheen komt en dan hoor je het geluid steeds.
Als je de koppeling indrukt dan hoor je het weer opeens en wordt het weer steeds zachter maar soms is het ook voortdurend onder het rijden te horen.

Ik heb laatst de hoes vervangen dus dat kan het niet zijn. Heb al de auto op bokken gehad en toen gereden maar toen konden we niets vinden. Je hoort niet dat de lager het is en er is helemaal niets te zien.
Ik weet niet of het zo hoort maar toen de auto op bokken stond en ik reed toen draaide het linker voorwiel niet en als je gas terug gaf dan ging hij een heel klein beetje naar achteren.

Verder hebben we alle banden gecontroleerd maar die draaien allemaal heel mooi en er iets niets vreemds te vinden.

Weet iemand wat het is want hij moet donderdag voor de APK!



voor de apk boeit het weinig behalve als ze merken dat er speling op het wiellager zit

heb je bij het vervangen van de ashoes alles weer flink in de goede vet gezet?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Re: Aanschurend (?) geluid bij linker voorwiel

Post by limovo »

erwt wrote:Sinds kort hoor ik een vreemd geluid bij het linker voorwiel.



Had ik pas geleden na het vervangen van de remschijven en de blokken van de auto van mijn vriendin ook!!! Nader onderzoek wees uit dat de metalen stofkap achter de remschijf, de boosdoener was. Met de hand de stofkap wegduwen van de schijf en het probleem was de wereld uit. Het betrof overigens een Mazda 323. #bah, wat een vies woord#

___________________________________________________________
ax 1.4 diesel - 321643

Post Reply