maar ik heb in een ax bijou een 106 xsi blok gedaan dus een 1.4 multipoint injectie met origineel 95 pk hier wil ik mee gaan crossen maar nu zit ik met de kabelboom ik weet dat ik een andere benziene pomp moet hebben maar hoe sluit ik dit aan bij het contact enzo ik heb bijna de complete kabelboom van die oude xsi maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten
alles van de motor plus ecu enzo dan de kabel boom naar binnen naar het contactslot en alles van de wijzers is afgeknipt net zo als naar de kachelmotor, achterlichten, benziene pomp,
Pomp is een kwestie van een draad naar voren trekken naar onder de kap, dr zit een relais voor de benzinepomp, daar moet ie aan komen, als ik het me goed herinner is er verder nog 1 draad nodig om het relais te schakelen, en die moet van het contactslot komen, of van een ander punt waar alleen stroom op staat bij contact., owja q01z, dat geldt denk ik ook als jij die 1.1i dr in gaat hangen, was ik ff vergeten
*Brandstof pomp
Ik heb nog een 12v brandstofpomp liggen!! werkt enorm dat ding en is spliksplinter nieuw! Ik hoor t wel als je interesse hebt. Je sluit m aan op dat blauwe blokje onder de motorkap dat is je startrelais. Die hoor je ook "klikken" als je de sleutel omdraaid. Je hoeft verder geen rekening te houden met de draden van je contact omdat de brandstof pomp via t relais wordt gestuurd. De draden moeten wel naar dat relais lopen natuurlijk.
* Kabelboom
Daarnaast heb ik nog een complete kabelboom, gestickerd en wel hier ook nog in de verkoop.Dit is ook de binnenkant tot aan de tellers dus alle aansluitingen maar wel voor t nieuw type klokkenset. de aansluiting voor de kachel etc t zit r allemaal bij.
* Contactslot
Heb ik ook nog 1 liggen wat op die kabelboom past met sleutels.
Let r ff op dat de aansluiting van de xsi voor je temp niet t zelfde is en dat je een kortere moet kopen/ regelen zodat je uitlaat die niet versmeld!
AX_POWAH wrote:*Brandstof pomp Ik heb nog een 12v brandstofpomp liggen!! werkt enorm dat ding en is spliksplinter nieuw! Ik hoor t wel als je interesse hebt. Je sluit m aan op dat blauwe blokje onder de motorkap dat is je startrelais. Die hoor je ook "klikken" als je de sleutel omdraaid. Je hoeft verder geen rekening te houden met de draden van je contact omdat de brandstof pomp via t relais wordt gestuurd. De draden moeten wel naar dat relais lopen natuurlijk.
* Kabelboom Daarnaast heb ik nog een complete kabelboom, gestickerd en wel hier ook nog in de verkoop.Dit is ook de binnenkant tot aan de tellers dus alle aansluitingen maar wel voor t nieuw type klokkenset. de aansluiting voor de kachel etc t zit r allemaal bij.
* Contactslot Heb ik ook nog 1 liggen wat op die kabelboom past met sleutels.
Let r ff op dat de aansluiting van de xsi voor je temp niet t zelfde is en dat je een kortere moet kopen/ regelen zodat je uitlaat die niet versmeld!
Succes en ik hoor t wel via pb
Het relais wordt geschakeld door het contactslot, het kan zo zijn dat dit niet aanwezig is op je AX, dus het is niet per se zo dat er geen draden getrokken moeten worden
1.4 xsi blok is 95 pk en een gti kopen nee heb zelf al een 106 xsi gechipt zonder kat dus loopt ook hard zat deze ax zal met koninginnen dag een crossbaan onveilig gaan maken
hans106xsi wrote:1.4 xsi blok is 95 pk en een gti kopen nee heb zelf al een 106 xsi gechipt zonder kat dus loopt ook hard zat deze AX zal met koninginnen dag een crossbaan onveilig gaan maken
Wel zonde met een ax de crossbaan op
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI