Verlagen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Verlagen

Post by Axdriver »

ik wil mijn ax ook gaan verlagen, maar ik zie dat iedereen min 40mm veren heeft. Weet iemand of er ook veren van min 50 a min 60 mm bestaan? Dan ligt volgens mij de band mooi op de kast. Want bij de meeste hier is er nog een beetje spatie tussen band en kast. En ik zie overal bij verlagingsveren dat er twee types zijn ax GT en de gewone ax. Maar is daar eigenlijk verschil tussen?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

nope...

en 60 mm is laaaag kan ik je vertellen ..

mijn ax was ook erg laag.. en met zn 3en was het altijd pret over vlucht heuvels.. heb wel eens gehad dat ik mensen moest laten uitstapen omdat ie vast zat haha :P

verlaging het is leuk maar ja.. te laag is ook weer niet leuk ..

bij mn kadett ook .. er mist gewoon een hoek van 20 cm uit mn bak.. :S
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Re: Verlagen

Post by Marc01 »

Axdriver wrote:ik wil mijn AX ook gaan verlagen, maar ik zie dat iedereen min 40mm veren heeft. Weet iemand of er ook veren van min 50 a min 60 mm bestaan? Dan ligt volgens mij de band mooi op de kast. Want bij de meeste hier is er nog een beetje spatie tussen band en kast. En ik zie overal bij verlagingsveren dat er twee types zijn AX GT en de gewone AX. Maar is daar eigenlijk verschil tussen?


Ze zijn d'r zeker weten. LINK Hier zijn ze alleen incl schokbrekers, maar je zou even die lui een mailtje kunnen sturen, misschien dat ze ook wel los te krijgen zijn. Het is alleen idd errug laag, misschien wel iets te laag voor straatgebruik.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Dan moet je je dempers verd.md stug hebben staan!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

het kan in engeland rijden er meer met 60 en zelfs 75 mm verlaging

Bart met zijn ax (van ttf geweest) is ook verdomd laag!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik heb mijn Saxo 35mm verlaagd. Ik wil niet lager. Het ziet wel mooier uit maar als ik nu met 3 man erin een drempel ofzo tegenkom schraap ik met vanalles over de grond. Parkeergarages kan ik vaak ook al vergeten. Een aanntal garages in de buurt kom ik al niet meer in.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Joost wrote:het kan in engeland rijden er meer met 60 en zelfs 75 mm verlaging

Bart met zijn AX (van ttf geweest) is ook verdomd laag!


zo laag zou ik ook wel willen! :)

maar tis niet goedkoop zeg :shock: niet nrmaal
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Alst goed is ga ik binnenkort 4 cm omlaag :P Kijk of me originele (erg oude) dempers dat houden :roll:

6 cm erg ver? Sommige AXen zijn standaard zo hoog als een terreinwagen man. Maar dat varieert nogal geloofk.
Freude am Fahren.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

master-arnie wrote:Alst goed is ga ik binnenkort 4 cm omlaag :P Kijk of me originele (erg oude) dempers dat houden :roll:

6 cm erg ver? Sommige AXen zijn standaard zo hoog als een terreinwagen man. Maar dat varieert nogal geloofk.


Een volcane bijvoorbeeld.. heeft slappe veren en staat erg hoog op de poten!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Brutus wrote:
master-arnie wrote:Alst goed is ga ik binnenkort 4 cm omlaag :P Kijk of me originele (erg oude) dempers dat houden :roll:

6 cm erg ver? Sommige AXen zijn standaard zo hoog als een terreinwagen man. Maar dat varieert nogal geloofk.


Een volcane bijvoorbeeld.. heeft slappe veren en staat erg hoog op de poten!


Idd, die van jou is ook nogal hoog he :wink:
Freude am Fahren.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Brutus wrote:Een volcane bijvoorbeeld.. heeft slappe veren en staat erg hoog op de poten!


Die 1.1 kway van mij is ook relatief hoog. Komt mij mooi uit want ik rij in de zomer altijd over onverharde paden om bij het land te komen waar ik moet werken. 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

ik heb gelezen dat merwede veren wel goed zijn. Maar weet iemand waar ik die in belgie kan kopen?

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Axdriver wrote:ik heb gelezen dat merwede veren wel goed zijn. Maar weet iemand waar ik die in belgie kan kopen?


Gewoon merwede ff bellen,...... ik denk dat ze wel verzenden naar belgie en anders vraag je waar hun dealers zitten


Bij verlaging van 4 cm wil dit niet zeggen dat de AX 4 cm zakt,..... ik liet hem ook verlagen met 4 cm (gat lege ruimte gemeten in wielkast)... toen ik hem terughaalde bleek dat het gat met een cm 6 a 7 kleiner was geworden.

Ik zou zeggen,......hou het gewoon bij 4 cm.......anders moet je de schokdempers ook gaan vervangen,..... en 4 cm komt best netjes uit, waarschijnlijk zakt hij ook gewoon 6 cm op 4 cm veren.....

Morgen kan ik zeggen of merwede's iets lager uitvallen dan Apex......dit is nl de wissel die morgen gaat plaatsvinden bij mijn AX.......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Rock's wrote:
Axdriver wrote:ik heb gelezen dat merwede veren wel goed zijn. Maar weet iemand waar ik die in belgie kan kopen?


Gewoon merwede ff bellen,...... ik denk dat ze wel verzenden naar belgie en anders vraag je waar hun dealers zitten


Bij verlaging van 4 cm wil dit niet zeggen dat de AX 4 cm zakt,..... ik liet hem ook verlagen met 4 cm (gat lege ruimte gemeten in wielkast)... toen ik hem terughaalde bleek dat het gat met een cm 6 a 7 kleiner was geworden.

Ik zou zeggen,......hou het gewoon bij 4 cm.......anders moet je de schokdempers ook gaan vervangen,..... en 4 cm komt best netjes uit, waarschijnlijk zakt hij ook gewoon 6 cm op 4 cm veren.....

Morgen kan ik zeggen of merwede's iets lager uitvallen dan Apex......dit is nl de wissel die morgen gaat plaatsvinden bij mijn AX.......


Mooi, hou me op de hoogte :P Can't wait om weer een strakke wegligging te hebben :lol: Geloof alleen dat ik ruzie krijg met me pa :?
Freude am Fahren.

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

mijne ligt voor iets van6cm lager en achter 7 idd wel lastig met drempels maar voor de rest nergens last van,.. moet em alleen opkriken om em op een brug te krijgen

Post Reply