Kilometerteller kabel vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Kilometerteller kabel vervangen
Ook leuk...
Tussen de 20 en 90 km per uur hoor ik een geratel.
Echt van ohoh. Wat is dit nu weer...
ff goed luisteren waar het vandaan komt. Komt het uit de kilometerteller.
De meter zelf bibbert ook vrij irritant. Dan is zeker die kabel niet helemaal goed meer? Wat kost zo'n kabel en issie een beetje simpel te vervangen.
Ok, je moet sowieso natuurlijk weer heel je stuur en tellerunit eruit halen. Maar wat gaat ie precies in.
Tussen de 20 en 90 km per uur hoor ik een geratel.
Echt van ohoh. Wat is dit nu weer...
ff goed luisteren waar het vandaan komt. Komt het uit de kilometerteller.
De meter zelf bibbert ook vrij irritant. Dan is zeker die kabel niet helemaal goed meer? Wat kost zo'n kabel en issie een beetje simpel te vervangen.
Ok, je moet sowieso natuurlijk weer heel je stuur en tellerunit eruit halen. Maar wat gaat ie precies in.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
hoi heb ik ook gehad, plastic dopje was afgebroken van de aansluiting. na een paarhonderd kilometer brak de binnenkabel precies in de "stekker" achterin het dashboard.
Nieuwe kost een eurie of 17 bij de dealer.
Mocht je gaan vevangen, heb je waarschijnlijk alleen een bovendeel nodig, even een beetje wd40 gebruiken bij je schutboordafsluiting.
Achter de luchtfilter zit een schroefkoppeling waar je de twee delen aan elkaar kunt schroeven(eerst luchtfilter even verwijderen).
succes!
Nieuwe kost een eurie of 17 bij de dealer.
Mocht je gaan vevangen, heb je waarschijnlijk alleen een bovendeel nodig, even een beetje wd40 gebruiken bij je schutboordafsluiting.
Achter de luchtfilter zit een schroefkoppeling waar je de twee delen aan elkaar kunt schroeven(eerst luchtfilter even verwijderen).
succes!
Ik weet niet of je een binnenkabel los kunt kopen, waarschijnlijk is je buitenkabel kapot of geknikt als je getik hoort.(moet je even nakijken).
T klusje valt best mee hoor! , ik was een uurtje bezig. het rubbertje in je schutbord is t lastigst. (totdat ik de wd40spuitbus erbij pakte)
de koppeling zit recht achter je luchtfilter-bus.
doorgang in je schutbord kan je vrij makkelijk vinden als je dash eruit is.. ergens boven je pedalen
T klusje valt best mee hoor! , ik was een uurtje bezig. het rubbertje in je schutbord is t lastigst. (totdat ik de wd40spuitbus erbij pakte)
de koppeling zit recht achter je luchtfilter-bus.
doorgang in je schutbord kan je vrij makkelijk vinden als je dash eruit is.. ergens boven je pedalen
Ik vind van niet,
Zitten aan de boven- en onderzijden van je tellerunit een viertal vierkante gaatjes,
als je daarin met een schroevendraaier de palletjes wegduwd, eerst boven dan beneden, dan kan je m er zo uithalen. Voorzichtig met je km-tellekabel, kan je ook vrij makkelijk losklikken. de bedrading is ook niet moeilijk te verwijderen 2 grote stekkers en een bajonet sluiting. lampjes zijn ook soort bajonet (draaien en trekken )
vergeet niet je stuur eerst even los te halen(even markeren anders gaat je richtingaanwijzer naderhand zo flauw doen en niet de moer er helemaal afdraaien voordat je er aan gaat hangen om m los te krijgen). dan krijg je namenlijk veel meer werkruimte!
succes
Zitten aan de boven- en onderzijden van je tellerunit een viertal vierkante gaatjes,
als je daarin met een schroevendraaier de palletjes wegduwd, eerst boven dan beneden, dan kan je m er zo uithalen. Voorzichtig met je km-tellekabel, kan je ook vrij makkelijk losklikken. de bedrading is ook niet moeilijk te verwijderen 2 grote stekkers en een bajonet sluiting. lampjes zijn ook soort bajonet (draaien en trekken )
vergeet niet je stuur eerst even los te halen(even markeren anders gaat je richtingaanwijzer naderhand zo flauw doen en niet de moer er helemaal afdraaien voordat je er aan gaat hangen om m los te krijgen). dan krijg je namenlijk veel meer werkruimte!
succes