Ontstekingsrelais?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Ontstekingsrelais?

Post by paulus »

Vraagje, ik heb een AX 1.4 GT uit 1993, alleen heb een probleempje dat ie heel soms niet wil starten. ik heb dit nu voor de tweede keer in een maand tijd gehad. het probleem is dat ik hem start en dat de motor direct na het starten afslaat. vervolgens kan ik hem niet meer starten. na 5 minuten wachten start ie dan weer. ik heb me laten vertellen dat dit een ax kwaal is en dat het aan het onstekingrelais ligt. Klopt dit??? zo ja Waar zit deze???

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

lijkt me meer een stappen motor probleem of onstekings module ofzow,..

relais zitten onder de comp volgens mij,... in elk geval die van de brandstof pomp wel,.. kijk die ook es na kan ook een reden zijn,...

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Ontstekingsrelais?

Post by Handjes »

Ontstekingsrelais zit onder de ECU tegen je wielscherm geschroefd. De ECU is dat grote ding onder die zwarte plastic kap op je rechter wielscherm. Voel maar eens daaronder, dan tref je daar twee relaitjes aan.

Het kan ook je ontstekingsmodule zijn zoals gemeld. Die zit aan de voorkant tegen je ontstekingshuis aan. Een nieuwe monteren met wat koelpasta.

Als hij wel start, maar meteen weer afslaat na 1-2 seconden, dan zou inderdaad een van die relais kapot kunnen zijn. Als hij afslaat als de motor warm is en dan niet meer wil starten, dan is het vaak de ontstekingsmodule en/of de bobine.

Als de ECU kapot is, start hij helemaal niet meer. Wel vonken, maar geen benzine.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kan ook de gaskleppotmeter zijn ! :oops:
daar kwam ik gisteren een draadbreuk tegen na dik 3,5 uur zoeken :evil:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Post by paulus »

OK thanks, zal eerst eens mijn ontstekingsrelais eens gaan checken,. dat lijkt me het makkelijkst. kijken wat ie dan doet.

Post Reply