bij gas los

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

bij gas los

Post by Shakuhachi »

hey luitjes..

ik weet niet of het erg is.. maar het viel me op dat onze ax de laaste weken als ik het gas los laat na bijv. tot 50 te hebben opgetrokken in 2e.. (versnelling maakt niet uit) dat het geluid van de motor niet meer constant afneemt..

hoe leg ik het uit: ik laat gas los en motor loopt langzaam minder toeren en het hoort net zo alsof hij jankt (stottert) wanneer de toeren afnemen.. de auto opzich stottert niet.. alleen het geluid..

wat is dit? is dit erg? de auto rijdt verder prima... maar wil wel graag weten wat het is...

willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

Post by willem »

Is je uitlaat wel dicht? KAn best daardoor komen. Met een koude moter met je hand de uitlaat dichthouden, als je dan nog wat hoort is het je uitlaat.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Kan best het ploffen zijn in de uitlaat, je hoort het omdat je demper minder fris is waarschijnlijk. Ik hoor het bij mij wat beter 8) omdat ik het dempmateriaal eruit heb gehaald en een recht pijpje eraan heb gelasd
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Op het moment dat je je gas los laat drijven je wielen de motor aan. Daar hebben de inspuiting en de onsteking wat moeite mee. Daardoor komt er wat onverbrande benzine in je uitlaat waar het alsnog ontbrand dit zorgt voor het ploffen. Is niets om je zorgen om te maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

doet de mijne ook. Komt omdat de uitlaat niet helemaal goed afdicht denk ik. Gaaf geluid is dat bang-bang-bang in de auspuff 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply