Help! Wie kan een deur monteren en spuiten?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
ricxm
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: TueJan11, 2005 3:42:58 PM
Location: Almere

Help! Wie kan een deur monteren en spuiten?

Post by ricxm »

Bij de AX van mijn vrouw is zaterdag de rechterdeur door de storm omgeklapt en nu hebben wij wel een andere deur (van de sloop), maar de scharnieren in de sponning zijn dusdanig verbogen dat die ook niet meer dicht wil. Wie kan dit voor ons verhelpen of wie weet iemand die dit (natuurlijk niet al te duur) kan doen? De deur moet overigens ook gespoten worden, want hij heeft een hele andere kleur dan de auto, dus als het kan willen wij dat meteen laten doen. Wie o wie kan ons helpen? Het betreft overigens een 3-deurs 1.1 First Impression van '94, in het bordeaux-rood.
Alvast heel erg bedankt,
Rick.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Klinkt niet echt als een projectje voor een hobbyist vind ik, maar misschien kan toch iemand je helpen hier

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

dat kan allemaal best wel, maar de lak voor die deur is best heel duur. Die kleur is een metaliek kleur geloof ik, laten spuiten is erg duur.

Die scharnieren zijn niet zo'n probleem, tenminste als ze er niet uit gescheurd zijn, gewoon met een plastig hamertje het terug tikken.

Succes, ik woon tever weg jammer genoeg.... :oops:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

deurtje zal toch door een spuiter gedaan moeten worden, wil je het echt weer netjes krijgen.

Scharnieren ligt er aan hoever ze zijn verbogen, en of de carosserie waar ze aan zitten ook verbogen is, anders kan je inderdaad de scharnieren weer terugtikken.

Weet niet hoe het met de windvanger zit, maar die lijkt me er toch op te zitten om dit te voorkomen, zit die nu ook nog vast, of is die ook afgebroken?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

IceByte wrote:deurtje zal toch door een spuiter gedaan moeten worden, wil je het echt weer netjes krijgen.

Scharnieren ligt er aan hoever ze zijn verbogen, en of de carosserie waar ze aan zitten ook verbogen is, anders kan je inderdaad de scharnieren weer terugtikken.

Weet niet hoe het met de windvanger zit, maar die lijkt me er toch op te zitten om dit te voorkomen, zit die nu ook nog vast, of is die ook afgebroken?


windvanger van een ax steld nix voor.. dus daar gaattie bij een beetje wind dwars doorheen..

spuiten is idd het beste als dat door een prof gebeurd, zeker met metallic!

zou je vd schade foto's kunnen maken? dan hebben wij ook een idee wat er nou precies kapot is
Image

ricxm
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: TueJan11, 2005 3:42:58 PM
Location: Almere

Post by ricxm »

Inderdaad is die windvanger finaal doormidden; er stond die dag ook wel wat meer dan een beetje wind :shock: . Foto's van de schade heb ik nog niet, maar het lijkt er op dat de sponning, waar de scharnieren aan vast zitten, ook verbogen is :(
Maar inmiddels hebben wij via-via misschien wel iemand gevonden die ons kan helpen, ik hou jullie op de hoogte.
Groeten,
Rick.

Post Reply