Camber truckje?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Camber truckje?

Post by KMvrtr »

Op een 205 kan je de draagarmen van een 309 monteren. Omdat die iets groter zijn komen de veerpoten aan de onderkant wat meer naar buiten te staan. Et voila, de 205 heeft meer wielvlucht (camber dus).

Is dat geintje met een AX wellicht ook mogelijk?
Zouden de draagarmen van een ZX of BX ofzo misschien ook passen?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Simpel gezegt nee. Die draagarmen zijn totaal anders.

Je kan wel je auto omlaag gooien dan krijg je ook camber. Mijn wielen staan 1,5 graad naar buiten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

En van hoe hoog moest je daarvoor je auto naar beneden gooien? :mrgreen:


Ik weet dat verlagen wat extra wielvlucht oplevert. Maar ik ben altijd nieuwsgierig naar andere mogelijkheden.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Van zo hoog als nodig is zodat je nog maar een veerweg hebt van 3 centimeter.

Zorg dan overigens ook dat je die veerweg niet meer gebruikt door harde veren te nemen. Anders krijg je last wat bekent staat als bumpsteering. Oftewel als je over een hobbel gaat wil je auto opzij
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Bumpsteer? Mmmm. Dat betekent dat je AX nu zo laag ligt dat je draagarmen vanaf de carrosserie omhoog ipv omlaag staan toch?

Da's dan wel weer nadelig voor je wielvlucht. Zodra je draagarmen voorbij het horizontale punt zijn wordt de wielvlucht weer minder. Dus hoe meer je inveert, hoe minder wielvlucht. Da's ook het lastige met verlagen. Eigenlijk wil je dat je draagarm naar beneden blijft wijzen.
Maar dynamisch camber is sowieso lastige materie....

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Mijn draagarmen staan inderdaad naar boven ipv naar beneden. En dat rijd irritant. Daarom moet ie wat omhoog en moeten er hardere veren in.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

:P

En we hebben nogal wat drempels in Alkmaar.
He he he he...

Ut paterke

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Wat je inhaalt met bochten wordt tenniet gedaan door drempels
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

goh sander wat was je ax vies,
dat was ik voor je in de 4 deurs boodschappen ax, bij de XL
;-)
die sloffen staan hem erg goed trouwens !

(kadopapier gekocht en de verplichte bus siliconen bij de action ...)

Post Reply