Waarop letten bij vervangen koppakking?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Waarop letten bij vervangen koppakking?

Post by CitRoel »

Ik krijg binnenkort een AXje met een kapotte koppakking op visite, ik ga die auto repareren.

Waar moet ik op letten bij het vervangen van de pakking... ik laat 'm zowiezo vlakken. Op Hbase heb ik gezien dat een pakkingset ?46,70 kost voor een gevlakte kop, ik weet niet of dit inclusief bouten is.

Ik hoop te leren van jullie ervaringen, alvast bedankt :D
Last edited by CitRoel on TueNov23, 2004 12:08:52 PM, edited 1 time in total.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Dit is exclusief kopbouten. Deze kosten zo'n 30 euro extra. Neem als het ff kan een metalen pakking.
Ik heb gisteren mijn (diesel) kop weggebracht voor het vlakken. Ik laat em eerst afpersen om te testen op scheuren in de kop. Als dat het geval is hoef je aan het vlakken ook niet te beginnen.

Dit afpersen kost mij 55 Euro. (ik dacht ex btw).

Ik heb trouwens m'n radiatorslangen gemerkt met 'retour' en 'aanvoer' zodat ik ze niet kan verwisselen bij het terug monteren. En ik vervang trouwens ook gelijk mijn distributieriem. (als de zaak toch los is....)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

Post by Rens »

de gaten van de kopbouten schoonblazen met de compressor voordat je de bouten erindraait. als er water in blijft liggen breek je de bouten af bij het aandraaien
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:Dit is exclusief kopbouten. Deze kosten zo'n 30 euro extra. Neem als het ff kan een metalen pakking.
Ik heb gisteren mijn (diesel) kop weggebracht voor het vlakken. Ik laat em eerst afpersen om te testen op scheuren in de kop. Als dat het geval is hoef je aan het vlakken ook niet te beginnen.

Dit afpersen kost mij 55 Euro. (ik dacht ex btw).

Ik heb trouwens m'n radiatorslangen gemerkt met 'retour' en 'aanvoer' zodat ik ze niet kan verwisselen bij het terug monteren. En ik vervang trouwens ook gelijk mijn distributieriem. (als de zaak toch los is....)


Kop heb ik nog liggen, mocht je dr 1 nodig hebben, bij mijn weten is die nog goed, moet uiteraard alleen nog gevlakt worden.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Rens wrote:de gaten van de kopbouten schoonblazen met de compressor voordat je de bouten erindraait. als er water in blijft liggen breek je de bouten af bij het aandraaien


eej thanx goeie tip :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

NU de kop eraf!!

Post by CitRoel »

Zo ik heb de kop eraf... als je op de link klikt zie je als het goed is een foto van het blok. Graag reactie's de linker cylinder zit kool op de zuiger, en de rechter zit koelwater op.
http://groups.msn.com/_Secure/0QgDdAt8TAZefcSb4ujJER*DPJskDi6ZHo*DoAG0Aws7ApTPG*g6w5NttxK*L6CqoLtxylmTjq8GA3UDzDxvbgr2O*ARGngA45pJqB8W3XxQ/verkl.JPG?dc=4675499100273645035

Het kopboutgat links onder (nr. 10) zit vol met olie de andere 9 zijn droog.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Post Reply