Home made Injectiesysteem

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Home made Injectiesysteem

Post by Sander »

Jongens aangezien er nogal wat mensen bezig zijn met injectiesystemen wou ik het eigenlijk een beetje centraliseren. Naar mijn mening is het allemaal theoretisch niet zo moeilijk

De hoeveelheid ingespoten benzine is afhankelijk van de druk in het inlaatspruitstuk en het toerental. Eventueel kan je hier een terugkoppeling bouwen van de lambda sensor.

Ontsteking is ook afhankelijk van het toerental en de druk in het spruitstuk Eventueel uit te breiden met een signaal van een pingelsensor. Die de ontsteking verlaat. Dan moet je nog een beveiliging hebben voor de temperatuur.

Allemaal niet zo vreselijk moeilijk dus Maja moet een interface komen voor de computer en software om de boel in te programeren enzo.

Dus zijn er misschien electronica en informatica genieen die zin hebben om dit eens op te lossen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Re: Home made Injectiesysteem

Post by Tom »

Nooit in verdiept maar is een megasquirt iets voor je?

http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Heb ik een tijdje naar gekeken maar het komt mij allemaal een beetje rommelig over. En er schijnt een mobiele telefoon in gebruikt te worden die gaat vlammen als je de accupool lostrekt :wink:

En het is natuurlijk geweldig om in Nederland ook een groepje mensen te hebben die simpele maar doeltreffende injectiesystemen aan kan bieden.

Hier staat ook nog wat over megasquirt
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=3176&start=20
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply