problemen met mijn blokkie

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

problemen met mijn blokkie

Post by Ralf »

ik ben de laatste tijd nog al tegen wat problemen aangelopen qua moter,..
heb het hele koelsysteem moeten vervangen, van het weekend mijn onstekingmodule dus het jaagt me nogal de kosten in,...

maandag stond ik echt serieus op het punt om me auto de deur uit de doen,....

nadat ik zaterdag mijn onstekings module vervangen had heeft de auto het hele weekend perfect gelopen, hij trok door als vanouds en geen gestotter meer,...

toen ik maandag naar het werk wou gaan kreeg ik em ineens niet meer aan de praat,..

hij gaat gewoon rond, slaat vervolgens heel even aan, gaat ineen naar de 1500 toeren zakt terug en slaat uit dit allemaal in een tijd van +- 2 ? 3 seconden,...

ik denk zelf dat het de stappenmotor van het injectie systeem is,..

mijn vraag is heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad en wat was er toen aan de hand???

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik ben er vrij zeker van dat dit de gaskleppotmeter is. Probeer die stekker eens schoon te maken. Trek hem er anders eens uit. Ik geloof dat dan je motor in noodloop gaat en dan kan je iig rijden.


Als het nou niet werkt moet even een ander injectiehuis van de sloop halen dat werkt het beste.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

hmmz morgen is ff proberen dat zou het idd ook kunne zijn

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

oja als er een ander injectie huis opmoet denk ik dat ik em ombouw naar caberateur dan kan die electronische knoei er tenminste vanaaf

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

wat een werk..

haal dan een andere gaskleppotmeter geen gekloot met het afstellen van carbs enzo
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

zowiezo als je carbs erin gooit win je +- 20pk dit is nooit weg, ik heb ehet zowiezo nooit zo op elektro dit kan zo maar ineens kapot gaan en dan is het einde zoek bij de ouderwetse blokkies is dit stukken simpeler

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

met dubbele webbers misschien .. win je 20 pk.. misschien .. alhoewel ik dit veel vind..

maar ik geloof dat dat niet zo maar past op een monopoint blokje

en tjah je verbruik zal er niet beter van worden, je moet een choke, en stel het maar eens goed af..

ga dan voor multie point.. als je het goed doet heb je dan zo maar 95 pk
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

ja en andere ecu en andere kabelboom zow makkelijk gaat da allemaal niet

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

check idd gaskleppotmeter en stappenmotor ik heb ze beide al een keer vervangen.


dus begin met uitlezen voor de computer die zal het je heel snel laten weten
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik denk niet dat je met 2 dubbelle webers zomaar 20 pk tevoorschijn tovert. Het zal wel wat helpen maar dat komt omdat dat monopoint systeem niet zo heel erg geweldig werkt. Ik heb er zelf ook een tijdje aan zitten te denken. Maar ik vind injectie toch mooier werken. En als je er een middagje induikt snap je het grotendeels ook wel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

het probleem is niet het snappen van maar meer dat ik mechanisch toch wat betrouwbaarder vind als elektronisch voor bij dit soort autootjes omdat dit nog de begin fase is ik bedoel bij hoeveel autos van tegenwoordig zie je nog dat bijv de onsteking module kapot gaat

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Mechanisch hoeft zeker niet betrouwbaarder te zijn. Alleen al om die dingen af te stellen heb je eigenlijk een dyno nodig. En dan hoor je ze officieel elk jaar overnieuw af te stellen. Slechte contacten in je verdelerkap zijn ook vaak een reden voor storingen. Maar goed het is een ax dus het is allebei niet al te duur om te verhelpen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

aj ik zioe het wel ik heb er nu gewoon ff de balen van,...
vooral omdat ik begin volgende maand samenwoon en dus wat verder moet rijden,.. dus moet ik wel en betrouwbaare auto hebben

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

nou snap ik er echt niks meer van ,. ik heb van alles geprobeerd lopen deed ie niet,.. dus ik denk pak ff het luchtfilter huis eraf en noui loopt ie weer!? echt wazig,... naja ik ga vandaag naar mijn broer in leeuwarden dus ik laat em dit weekend lekker staan en dan probeer ik zondag avond wel weer offie nog loopt,.. maar eerlijk gezegt hebik daar niet zo'n vertrouwen in

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

met webers erop haal je echt geen 20 meer uit hoor.
pk of 10 hoogstes

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Ralf wrote:nou snap ik er echt niks meer van ,. ik heb van alles geprobeerd lopen deed ie niet,.. dus ik denk pak ff het luchtfilter huis eraf en noui loopt ie weer!? echt wazig,... naja ik ga vandaag naar mijn broer in leeuwarden dus ik laat em dit weekend lekker staan en dan probeer ik zondag avond wel weer offie nog loopt,.. maar eerlijk gezegt hebik daar niet zo'n vertrouwen in



controleer eens de connectors onder je luchtfilter(huis)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

da was dus ook de enige oplossing die ik wis,.. ik heb em net nog een keer geprobeert en hij loopt nog steeds dus zal nu wel goed zijn denk ik

Post Reply