Geblokkeerd linker achterwiel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Geblokkeerd linker achterwiel

Post by Sgurk »

Hallo allemaal. Tis alweer ff geleden dat ik wat heb laten horen. Het gaat goed met mijn GTI en met het zoeken naar werk. Ik heb wat zaken lopen. Het enige wat nu even niet wil lopen, of beter gezegd rollen.

Mijn linkerachterwiel sloeg van de week een paar keertjes op de rem. Daarbij werd dan ook de handrem zo soepel dat hij met gemak op te trekken was, alsof er geen spanning op stond. Nu sloeg vanmorgen mijn achterwiel zodanig vast dat ik echt niet meer van mijn plek kom (of alleen met sleepend achterwiel). Ik denk bijna zeker te weten dat dit aan de handremkabel bij dat wiel ligt.


Kan iemand mij op een heel makkelijke manier vertellen wat ik moet doen om dat ding te verwijderen??

Groet Geerco
AX GTi, sold!

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

heyyy

het volgende: het zijn waarschijnlijk trommels achteraan??

Het is heel simpel: de schoen van de 'remblok' binnen zal losgekomen zijn, wat wil zeggen dat er een los stuk in die trommel zit. Volgens mij zit er niets anders op dan de remschoenen te vervangen in die trommel. Ik heb dat ook eens voorgehad ( mijn vroegere AX diesel) . Blijf daar niet te lang mee rijden....

Als je het zelf wil vervangen, moet je wat inzicht hebben...

Veel succes?

freewheeler
AX 1.6 GTi / AX 1.4 RD / AX 1.4 racer

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

tja, zoiets had ik dus ook deze week :(

auto staat nu bij de garage, ik hoop dat het onder de garantie van een vorige reparatie aan dezelfde achterrem valt.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

OK kleine update.

Achterwiel was met geen mogelijkheid (door mijzelf) los te krijgen. Heb na enkele pogingen de auto op een autoambulance gezet en naar de garage gebracht. Gelukkig heb ik een hele fijne garage en hebben ze er meteen naar gekeken. 1 van de remschoentjes was afgebroken en daardoor was alles linksachter geblokkeerd. De trommel was met geen mogelijkheid meer open te krijgen via de officiele weg dus is hij open geslepen. Nu heb ik eigenlijk links en rechts gewoon hele nieuwe achterremmen nodig. Dus i.i.g. 1 trommel (linksachter), 1 setje remschoentjes, 2 nieuwe remcilinders (zijn in slechte toestand) en misschien de handremkabels.

Totale reparatiekosten bij garage zijn 630 euro. Dat was ik dus niet van plan. Maar nu wil het probleem dat de trommels van een ZX weer anders zijn dus die passen niet op mijn GTI. Heeft iemand enig idee of ik de 2e hands trommels van een 205 kan gebruiken?

Zit een beetje in de problemen zo met en kapotte auto en zonder een baan waarin ik genoeg verdien om me zulke dingen te kunnen permiteren.

Als er iemand is die een verder goede GTI wil (alleen rechter raam wil niet elektrisch bediend worden) dan hoor ik het wel. Bij een bod boven de 500 mag hij weg. Anders dan repareer ik hem in de loop van de volgende maand en blijf ik er in rijden. (Ik zet hem nog niet officieel in de verkoop maar bij interesse geef ff een seintje.)
AX GTi, sold!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Eriks wrote:tja, zoiets had ik dus ook deze week :(

auto staat nu bij de garage, ik hoop dat het onder de garantie van een vorige reparatie aan dezelfde achterrem valt.



hmm, die update.....zoiets heb ik dus hopelijk niet! Crisis!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Hallo allemaal!

Ik ben net bij de garage geweest. De auto stond al op de brug en de rem lag al open. Dat schiet in ieder geval al op.

Inderdaad, het cilindertje dat in augustus vervangen is is lek geraakt. Ze gingen (ivm garantie) kijken hoe dat heeft kunnen gebeuren. M.a.w.: kijken of het hun fout is.

Dus, wat denken jullie? Kan zo'n ding lek raken normaal gesproken in zo'n korte tijd? Misschien is er iets in de trommel los geraakt en heeft vervolgens de cilinder lek geslagen? Is dit garantie?

Er moest, dachten ze, in ieder geval een nieuwe voering in.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Tis zowiezo niet jou fout dus of de garage of hun leverancier draait voor de schade op. Zeker als ze die trommel open hebben gehad dan is het gewoon prutswerk als ie 10000km verder helemaal aan gort is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Prima!

Het zijn wel aardige mensen hoor. Ik verwacht dat het wel goed komt. Maar met het standpunt van een echte prof voel ik me nog een stuk sterker staan. :lol:
Last edited by Eriks on FriOct22, 2004 1:20:44 PM, edited 1 time in total.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nog meer goed nieuws jij hebt niets te maken met de leverancier van de garage. Dus de garage dient het gewoon kosteloos te vervangen zodat jij van al het gezeik af bent. Als ze beginnen met naar de leverancier te wijzen dan bekennen ze dus gewoon schuld en zullen ze het op moeten lossen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Gelukkig, het is weer gemaakt. Aan beide kanten heb ik een nieuwe remschoen en links is de remcilinder opnieuw vervangen.

De hele rekening gaat naar de leverancier! Als die veel commentaar gaat geven moet ik misschien iets voor de rechter rem betalen. Kleine kans!

Prima garage dus!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Toppie zo hoort het. Netjes van ze.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Sgurk wrote:OK kleine update.


Hoe is het verder afgelopen, geerco?

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

heb ik ook gehad echt levensgevaarlijk stel dat je 160 over de freeway cruist en je achterwiel blokkeert ineens???

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Eriks wrote:
Sgurk wrote:OK kleine update.


Hoe is het verder afgelopen, geerco?



verkocht
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply